Hva har skjedd med Ebay?

Medlem
13. okt. 2010
Innlegg
41
Hei
Er det bare meg eller er det flere som har merket at utvalget av klokker på Ebay er superredusert?
Før kunne jeg sitte i timesvis og bla i forskjellige treff på blandt annet Rolex, Omega, Breitling osv..
Nå er det nesten ikke en klokke der!
Bare hundre tusen billigklokker..:mad:

Er jeg på feil sted?

Mvh

Nelson
 
Er jeg på feil sted?

Ja, du er på PC'n - sannsynlighvis - eBay-appen gir mangfoldig mange flere treff. Har noe med hvem som shipper hvor å gjøre og har en egen tråd en plass. Du får (siden du sitter på PC og jeg på telefon :) ) kanskje søkt deg frem

Du skal kunne hjelpe litt på at prøve deg på for eks. ebay.no i stedet for .com el. lignende og eBay selve nekter på at problemet eksisterer
 
Ebay har fjernet "wildcard search" algoritmen, og du burde derfor søke i google istedet. Hvorfor de har gjort det må fuglene vite, men det er like mange klokker der som før.
 
Jeg har spurt ebay om dette og fikk til svar at man nå kun får opp produkter der selger har oppført at de er villig til å sende til ditt land. Helt latterlig teit. Jeg har flere ganger sendt mail til selger og spurt om de er villig til å sende til Norge, selv om de i utgangspunktet ikke har ført det opp, - og fått ja. Dessuter søker man jo ikke alltid for å handle, men for å sjekke prisnivå og drømme. Så det er rart.
Selv pleier jeg å søke på ebay.co.uk.
 
Takk for svar folkens!
Ebay.co.uk here I come :)

Merkelig at Ebay velger å gjøre noe sånn..
Selv om ikke selger vil sende til Norge, kan man jo bruke f.eks JetCarrier og dermed handle fra dem som bare vil selge innenfor USA. Syns ofte prisene er litt lavere da også..


Nelson
 
Ebay ipad etter oppdatering(sat@&s apple) til Ios7

Etter oppdatering av operativsystem ble også ipad verden av ebay helt meningsløs.. Noen som har tips/triks for dette??
 
Back in the old days brukte jeg GLOBAL.ebay.com der var det mye der! Nå når de har fjernet den har jeg lastet ned appen til google chrome. føler jeg får ganske bra søkebredde med den:)
 
Etter oppdatering av operativsystem ble også ipad verden av ebay helt meningsløs.. Noen som har tips/triks for dette??

Samme her. Forbanna møkkasystem altså...hvorfor tar de ikke rak i dette? De kan da umulig være tjent med at sluttbruker opplever så begrenset tilgang!?
 
Prestisje merkene blant brukte armbåndsur, Eterna, omega, Rolex, Breitling etc. har ikke vært tilgjengelig for oss hos Ebay.com på over et år nå. Det er kun brukte armbåndsur i mellomsjiktet som Cyma, Mido, Enicar, Bulova etc. som er tilgjengelige, hvis man da ikke går inn via en annen link.

Når man foreks. Søker på Bulova og går inn på siden til selgeren som også selger Omega ur, så kommer ikke Omega urene opp ved søk, kun Bulovaen. Dette har lite eller ingenting med til hvilket land selgeren er villig å selge til.

Så det ser ut som om Ebay.com har laget en begrensning som utelukker de mest populære urene til Norge, og kanskje til Europa også?

Noen som har en fornuftig forklaring på dette?
 
Prestisje merkene blant brukte armbåndsur, Eterna, omega, Rolex, Breitling etc. har ikke vært tilgjengelig for oss hos Ebay.com på over et år nå. Det er kun brukte armbåndsur i mellomsjiktet som Cyma, Mido, Enicar, Bulova etc. som er tilgjengelige, hvis man da ikke går inn via en annen link.

Når man foreks. Søker på Bulova og går inn på siden til selgeren som også selger Omega ur, så kommer ikke Omega urene opp ved søk, kun Bulovaen. Dette har lite eller ingenting med til hvilket land selgeren er villig å selge til.

Så det ser ut som om Ebay.com har laget en begrensning som utelukker de mest populære urene til Norge, og kanskje til Europa også?

Noen som har en fornuftig forklaring på dette?

Nå bruker jeg ebay "appen" til google chorme og har så absolutt ikke dette problemet. Uten at jeg kan bekrefte det er jeg ganske sikker på at jeg har oversikt over alle urene når jeg søker på feks "omega" uavhengig hvor jeg befinnner meg :) Den er veldig fin å bruke, kan lagre søk osv for raskere og lettere prosess, men pass på desto lettere og handle også :cool:
 
Nå bruker jeg ebay "appen" til google chorme og har så absolutt ikke dette problemet. Uten at jeg kan bekrefte det er jeg ganske sikker på at jeg har oversikt over alle urene når jeg søker på feks "omega" uavhengig hvor jeg befinnner meg :) Den er veldig fin å bruke, kan lagre søk osv for raskere og lettere prosess, men pass på desto lettere og handle også :cool:

Har hatt problemer med denne appen selv. Søkene som jeg har lagret på PCen fungerer ikke på appen. Den fjerner mange av begrensningene mine. Bruker derfor stort sett web-versjonen av ebay.co.uk på mobilen også. Der finner man det meste :)
 
Jeg har også tilgang til de fleste urene på Ebay.com, men det er takke være at en her på Tidssonen la ut en link som jeg benytter.

Det pussige er at det kun er de mest populære urmerkene som ikke blir tilgjengelig ved søk på Ebay.com.
 
Har hatt problemer med denne appen selv. Søkene som jeg har lagret på PCen fungerer ikke på appen. Den fjerner mange av begrensningene mine. Bruker derfor stort sett web-versjonen av ebay.co.uk på mobilen også. Der finner man det meste :)

Jeg har aldri opplevd noen problemer med denne! Har du tatt en oppgradering på den, evt aldri gjort det? :cool:
 
Får dere opp mange treff, foreks. på Omega armbåndsur?

Jeg får opp ca 6.000 treff på Ebay.uk, 4 treff på Ebay.com og nesten 10.000 treff via link til Ebay.com.