Hva har skjedd med Ebay?

Får dere opp mange treff, foreks. på Omega armbåndsur?

Jeg får opp ca 6.000 treff på Ebay.uk, 4 treff på Ebay.com og nesten 10.000 treff via link til Ebay.com.

Får neimen meg ikke mye opp på "Omega armbåndsur" men om jeg søker "omega watch" med alt på får jeg 16 000 treff på appen :)
 
Søker en del etter vintage seiko på ebay og jeg kan ikke tro at det i realiteten ligger så få ur ute. Så
Jeg regner med jeg går glipp av mye:)
 
E-bay har vel begynt med noe automatisk filtrering som filtrerer unna søk som er for langt unna deg (basert på din IP adresse) tror jeg.

Fattern handler endel veteranbiler fra USA via e-bay, tror vi konkluderte med det en gang etter funnene plutselig ble en brøkdel enn vanlig på biler.
 
Ebay's filtrering er nok ikke bare basert på ip adresser, de filtrerer ut de mest populæreste urmerkene slik at man ikke får treff på dem. Du kan foreks. søke på Ebel og Bulova, men Omega og Breitling som samme selger har til salg får du ikke treff på.

Hva som er grunnen til dette er litt uforståelig, kanskje vil de dirigere trafikken over på ebay.uk eller andre ebay'er rundt omkring?