Hva i alle dager ønsker jeg meg i julegave?

Perilei

Støttemedlem
Medlem
24. mai 2015
Sted
NordNorgebygda
Så er julegavesesongen i gang igjen. Hvert år kommer kravet om julegaveønsker, slik at jeg kan få de julegavene jeg ønsker. Men her er det idetørke som hvert eneste år.
Så jeg stiller spørsmålet her:
Hva pokker ønsker jeg meg i julegave? Pris 0-5000.
La forslagene strømme på!

Nå som du har notert ned dette med en enkel Bic-penn, så kommer behovet for en fyllepenn. Deretter behovet for en god lighter, som igjen skal fyre opp gode sigarer. Når du så tenker at sigarer blir litt ensformig, investerer du i en god pipe - dermed åpner et voldsomt marked med pipetobakk seg.

Har du noen hobbyer? Hvis ikke; begynn med golf. Det tar fortere av enn klokkesyke og kan binde opp like store økonomiske midler.

En ferie/reiser finnes i alle prisklasser!
London, Paris, Roma! En helg eller en uke!
Fritt valg på øverste hylle!

Alternativt nederste; Danskebåten eller tur til oslo.

8

• Liker
Reaksjoner: Mysil
Det er mange nerder her inne, så hvis du liker å nerde på andre ting også, bli en værnerd:
10346441_3.jpg

• Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Du må unne deg en oppgradering/påkostning av de tingene du bruker hver dag. Er du glattbarbert? Slutt å bruke de dyre dritthøvlene fra gilette. Se til å få et tradisjonelt barbersett, det er mer økonomisk i lengden, mer maskulint, og gjør faktisk barberingen til et rituale man ser fram til. Hva med kaffe? Ingenting slår det å starte dagen med lukten av nymalte bønner, du oppnår dette med å bruke en dyr ujevn kvern av typen elektisk og bråkete, eller du kan kjøpe en Porlex Grinder (håndkvern) som kverner mye bedre og gir deg en perfekt mulighet til å "koble av" i to minutter mens du maler (som også gjør kaffe-lagingen til en langt mer givende prosess). Til å brygge bruker du selvfølgelig en AeroPress. Vannet varmer du i en Hario/Bonavita vannkoker med temperatur innstilling.

Slik kan du tenke deg i gjennom en vanlig dag. De små tingene vi alltid bruker, enten det er de billige sokkene, stygge bestikket til middag eller den dårlige is-skrapen du bruker på vei hjem fra jobb. - Men, hvis det blir for risky å overlate ansvaret for din personlige velferd i noen andres hender kan du jo alltids ønske deg en Kindle, og gavekort på e-bøker.

Du må unne deg en oppgradering/påkostning av de tingene du bruker hver dag. Er du glattbarbert? Slutt å bruke de dyre dritthøvlene fra gilette. Se til å få et tradisjonelt barbersett, det er mer økonomisk i lengden, mer maskulint, og gjør faktisk barberingen til et rituale man ser fram til. Hva med kaffe? Ingenting slår det å starte dagen med lukten av nymalte bønner, du oppnår dette med å bruke en dyr ujevn kvern av typen elektisk og bråkete, eller du kan kjøpe en Porlex Grinder (håndkvern) som kverner mye bedre og gir deg en perfekt mulighet til å "koble av" i to minutter mens du maler (som også gjør kaffe-lagingen til en langt mer givende prosess). Til å brygge bruker du selvfølgelig en AeroPress. Vannet varmer du i en Hario/Bonavita vannkoker med temperatur innstilling.

Slik kan du tenke deg i gjennom en vanlig dag. De små tingene vi alltid bruker, enten det er de billige sokkene, stygge bestikket til middag eller den dårlige is-skrapen du bruker på vei hjem fra jobb. - Men, hvis det blir for risky å overlate ansvaret for din personlige velferd i noen andres hender kan du jo alltids ønske deg en Kindle, og gavekort på e-bøker.
Mye bra!
Dukket opp et potensielt ønskeforslag til, etter inspirasjon ;)
Toalett med spyling:eek::D

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Sjø
Mye bra!
Dukket opp et potensielt ønskeforslag til, etter inspirasjon ;)
Toalett med spyling:eek::D
Bra forslag! Dette er å unne seg velfortjent luksus i hverdagen! Gikk selv igjennom det jeg vanligvis bruker i løpet av en dag, og hadde helt glemt at driting står på programmet, hver bidige dag(!). :eek: Spylende toalett tror jeg dessverre er utenfor gave-budsjettet vi bruker her i huset, men ekstra ekstra tykt balsamert dasspapir er jo godt innenfor.

Enig i alt du sier bortsett fra punktet om håndkvern. Fikk en slik i julegave for noen år tilbake og brukte den utelukkende en periode, noe som resulterte i at den har blitt et rent hatobjekt som nå mottar skulende blikk på morgenkvisten. Rancilio Rocky'en min kverner 42g bønner på sekunder, og alt den krever er at jeg famlende trykker og holder inne på-knappen. Uslåelig. ;)

Men ideen om å opphøye det hverdagslige er jeg helt med på. Livsnyteri er en kunst.

• Liker
Reaksjoner: Sjø
Enig i alt du sier bortsett fra punktet om håndkvern. Fikk en slik i julegave for noen år tilbake og brukte den utelukkende en periode, noe som resulterte i at den har blitt et rent hatobjekt som nå mottar skulende blikk på morgenkvisten. Rancilio Rocky'en min kverner 42g bønner på sekunder, og alt den krever er at jeg famlende trykker og holder inne på-knappen. Uslåelig. ;)

Men ideen om å opphøye det hverdagslige er jeg helt med på. Livsnyteri er en kunst.
Hahah :D Morsomt forhold du har til håndkvernen. Fint å høre om en elektrisk kvern som holder mål. :) Hvor lenge lar du bønnene ligge i beholderen om gangen? Noe av det jeg virkelig liker med min Porlex er at jeg kan la bønnene ligge i den opprinnelige pakningen (forseglet) og dosere etter behov. (Og hvis jeg kverner 16g så får jeg 16g.)

Redigert:
Hahah :D Morsomt forhold du har til håndkvernen. Fint å høre om en elektrisk kvern som holder mål. :) Hvor lenge lar du bønnene ligge i beholderen om gangen? Noe av det jeg virkelig liker med min Porlex er at jeg kan la bønnene ligge i den opprinnelige pakningen (forseglet) og dosere etter behov. (Og hvis jeg kverner 16g så får jeg 16g.)

Akkurat dette gjør jeg også. Jeg veier opp bønnene og hiver dem oppi beholderen og kverner den tom hver gang. Nettopp som du sier for å la dem ligge i den opprinnelige forseglede pakningen, som lar dem beholde mest mulig aroma, i tillegg til at jeg liker å variere type kaffe fra gang til gang. :)

• Liker
Reaksjoner: Sjø