Hva justerer dere klokka etter?

Da synkronisering av sekunder på mine ur, mot et atomur e.l ikke er praktisk gjennomførbart, eller nødvendig i mitt daglige virke, har jeg i de senere år brukt tekstTV / TV2. (Jeg har kun meklaniske ur i min eie,- derfor.)

Hånden på hjertet, så innbiller jeg meg at det er ytterst få "der ute" som har behov for den nøyaktigheten et atomur gir, i så fall burde man kanskje gå til innkjøp av et kvartsur e.l. ;)


Ellers så er jo denne linken enkel (og nøyaktig) i bruk: Uhrzeit der Atomuhr und großer Uhren-Shop bei Uhrzeit.org


Leste nylig, her på TS, om en som var avhengig av sekunder og dato på klokken sin,- gadd vite hvilken bransje han er i :confused:

At det kan være greit å ha, er én ting............


Tror du tar feil der, var det ikke en som mente at et militærur burde ha både sek. og dato? Og det vil jeg tro er helt greit når en har bruk for nøyaktighet. En sek. viser er også direkte kjekk å ha for med et blikk kunne se at klokka går. Ikke sant?:D




Marinedykkere synkroniserer sine ur på sekundet likt:


krigsdykkere+synk.+sine+ur.jpg
 
Tror du tar feil der, var det ikke en som mente at et militærur burde ha både sek. og dato? Og det vil jeg tro er helt greit når en har bruk for nøyaktighet. En sek. viser er også direkte kjekk å ha for med et blikk kunne se at klokka går. Ikke sant?:D




Marinedykkere synkroniserer sine ur på sekundet likt:


krigsdykkere+synk.+sine+ur.jpg

De fleste yrkesmillitære i dag bruker vel digitale ur som Casio G-Shock, Suntoo osv. Kort og greit ur son tåler en tur til helvete og tilbake.