Hva kan og bør en slik koste?

Nei, men jeg gidder ikke å betale 50000,- for bittelitt rødfarge. Klart jeg har lyst på klokken, for det er en fin klokke, men ikke til prisforlangende.

Om det er en fake eller lignende, det kan ikke jeg svare på for jeg kan alt for lite om Rolex. Satser på at den er ekte.

Og om jeg betaler 10k kan jeg selge den videre til deg for 50k ;)

Mulig bildene er for dårlige, eller vinklet, men for meg skurrer det med bredden på 660 ft = 200 m.

Minuttviseren ser lang ut.

Det er to forskjellige datoer som dukker opp på klokka (kan være tilfeldig, men da er ikke bilende akkurat i serie).

Skal ikke henge meg opp i tekst som sådan - men det skurrer også der for min del. Mulig jeg er pirkete.

Redigert:
Ut i fra bildene synes jeg skriften ser bra ut, langviseren er ok. Når det er sagt synes jeg klokken virker grundig polert. Det er mange fallgruber på disse, viktig å få sett den og vurdert for å være sikker. Det er mange whitesub med byttet skive bl.a. det er også mange skiver som har fått en rød justering, viktig å sjekke serienummer at dette er innenfor gjeldende serie på redsub. Personlig hadde jeg aldri kjøpt en slik uten å sjekke grundig. Prisvariasjonen på disse er stor, det er ikke mulig å få en premiumpris for en som er godt polert. I dagens marked vil jeg løselig vurdere pris fra rundt 60-100.
Tom

Redigert:
Ut i fra bildene synes jeg skriften ser bra ut, langviseren er ok. Når det er sagt synes jeg klokken virker grundig polert. Det er mange fallgruber på disse, viktig å få sett den og vurdert for å være sikker. Det er mange whitesub med byttet skive bl.a. det er også mange skiver som har fått en rød justering, viktig å sjekke serienummer at dette er innenfor gjeldende serie på redsub. Personlig hadde jeg aldri kjøpt en slik uten å sjekke grundig. Prisvariasjonen på disse er stor, det er ikke mulig å få en premiumpris for en som er godt polert. I dagens marked vil jeg løselig vurdere pris fra rundt 60-100.
Tom

Den dagen jeg har fyllt opp kontoen og skal bevege meg ut i Rolex brukt land håper jeg du kan være med og autentifisere klokken:)

Er jo lifsfali å kjøpe brukt. Får ta en tur til nærmeste AD å pelle ut en ny :)

Men det er jo ikke så spennende da;)det kan jo alle gjøre, man trenger bare penger. Man trenger liksom litt mer for
å kjøpe og bære en vintage. Den statuerer også at jeg har ikke bare penger, men også det lille ekstra;)
Som foreksempel smak og kunnskap ;)

Selger skriver i epost at han "håper" å få 100k for klokka. :) Han skriver også at den er kjøpt i USA for 8 år siden, og at den for øyeblikket er hos Bjerke for å verifisere serienummeret etter ønske fra en "mulig kjøper".

Det er vel markedet som bestemmer hva en slik klokke er verdt. :cool: