Hva lytter dere til om dagen? (Youtube-videoer)

En stund siden jeg har vinklet høyttalere, pusset rørpinner til rørforsterkeren, hengt opp dempematter og satt lyttestolen 38% fra bakveggen målt i rommets totale dybde for å minimere stående bølger. Jada - har vært på hifikjøret i et nylig tidligere liv.

Derfor gledelig å høre denne spontant via hodetelefoner i dag. :) På tide å pusse opp gamle stereointeresser tror jeg.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: aek
Fantastisk live-band. Siste skiva fikk kjempekritikker i Aftenposten:
– Harmoni og kaos regjerer side om side mens cellobuen slår gnister ut fra lydanlegget. Honningbarna trapper opp som mer raffinerte og fengende enn tidligere og det er lite å sette fingeren på.

Beste opplevelsen på Øya:

• Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Denne er en klassiker. :) Alltid like kjekt å høre igjen via et par gode høyttalere eller et par gode hodetelefoner / forsterker.

Likar man sounden - så se hans øvrige videos.

• Liker
Reaksjoner: MagnusN og lobwedge
Den siste tiden har det gått mye i en etter min mening rimelig oversett men særdeles dyktig gitarist - som attpåtil er norsk.
Mads Eriksen:

Min far hørte en del på denne karen når jeg var liten så jeg har på en måte vokst opp med disse låtene.
Der var Mads Eriksen :) har tenkt på hva det var han hette. Har pakket ned cd'ene, og tenkt på å finne frem til Journey, men har ikke kommet på navnet

Gladstemning i bransjen, da er det greit at Bruce vært igjennom det før.
(Disclaimer: sitter "tryggt" nok selv men ikke lett å sjå i fremtiden)

Sjelden har vel akustiske varianter av EDM hørtes bedre ut enn dette. Hatten av til Above & Beyond for et meget gjennomført konsept. Avslappende og deilig å høre på!

Slayer holder fortsatt koken etter alle disse årene. 04. desember i år spiller de på Sentrum Scene - det blir årets beste julebord :)!

Låta Implode er hentet fra nyeste skiva, Repentless. Var ikke overbegeistret ved første gjennomlytting, men etter et par ganger begynte den virkelig å vokse.