Hva lytter dere til om dagen? (Youtube-videoer)

Richard Hawley sitt nyeste album, "Hollow Meadows," går på repeat her om dagen. Herlig musikk. Hawley hører gjemme i en svunnen tid, mange av sangene hans høres ut som om de ble skrevet på 60-tallet.



Et par sanger fra hans tidligere album:



 

Æ æ heilt hekta!

Konserten på John Dee for et par måneder siden var dessverre som alltid på John Dee, preget av elendig konsertlokale med dertil lyd og klønete publikumsplassering. Men plada "Det Beste Vi Får Til" er noe av det beste jeg har hørt av musikk på lang, lang ti!
 
Jeg fant frem en gammel CD.
Når fruen er borte så dukker lett slikt opp.

Du-verden dette er nydelig!
Therion - Sirius B

8
 

Benjamin Clementine må nesten ha blitt nevnt her tidligere, men det skader sikkert ikke å bringe ham frem en gang til. Fabelaktig fremførelse.
 
Jeg er gammel Genesis-fan, @karving og @lobwedge.
Da Marillion kom stormende inn var det blant Genesis-fan enten en skam med Marillion eller et helhjertet WOW. Jeg hører selvfølgelig til den siste halvdelen. For meg ble Marillion "oppløst" da Fish forlot bandet. Til tross for det så har jeg vel nesten en meter med Marillion i platesamlingen fortsatt. Det er singler, picture-disk, bootlegs etc. Det var mye som pengene fikk gå til den gangen også.

Marillion rocker fortsatt!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: karving og lobwedge

Ble nettopp anbefalt en god gammel godbit fra '95. Gruppen inneholder blant Fenriz fra Darkthrone og Satyr fra Satyricon. Imponerende produksjonskvalitet om man sammenligner med alt det andre som kom fra metal-scenen i Norge.