Hva med et eget review-subforum?

Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
Når vi først er i ferd med å utvide tidssonen, hva med å lage et eget subforum for reviews? Jeg har ofte tenkt at det er synd det ikke er flere reviews her når det er så mange flotte klokker blant oss. Kanskje et eget subforum ville gjort susen? Hva tenker dere?
Jeg stemmer for en review av Frodos Milsub!:D

Skulle så absolutt hatt et review sub-forum i "klokke-forumet" ja.

Her (i klokke-forumet) så kunne man forsåvidt også lagt inn "galleriet" som et sub-forum :)

Jeg er skeptisk, da jeg ikke tror at aktivitet oppstår som en følge av subforum, men at subforum burde oppstå som en følge av aktivitet.

Når det er sagt, er jeg fan av reviews, og har skrevet noen stk selv. Oppfordrer på det sterkeste til flere reviews!

Jeg er forsåvidt enig med topale og her... det er en del reviews som ligger på forumet, og det hadde vært greit å fått samlet de som er på en plass. Angående subforum så synes jeg ikke at et eget subforum for reviews hadde gjort noe. Det å få samlet alle reviews på en plass kan kanskje "motivere" andre til å gå til innkjøp av en av klokkene. I tillegg kan det også være en inspirasjon til andre og lage reviews på sine klokker.
Om det er en patek eller en swatch spiller ingen rolle mener jeg. En god review kan fort drukne i andre poster i klokke tråden og må da evt. søkes opp for å finne den igjen.

Jeg stemmer virkelig for et slikt subforum. Hadde vært fint å vite nøyaktig hvor man kan finne gode, norske reviews, i hvert fall for en såpass nyfrelst klokkeinteressert som meg.

Jeg stemmer også for dette. Ikke så mye for aktiviteten, men som en enkel måte å finne informasjon på.:D

Jeg er skeptisk, da jeg ikke tror at aktivitet oppstår som en følge av subforum, men at subforum burde oppstå som en følge av aktivitet.

Når det er sagt, er jeg fan av reviews, og har skrevet noen stk selv. Oppfordrer på det sterkeste til flere reviews!

Er enig med Krille her.
Alt for mange sub-forum kan lett bli uoversiktlig.
På en annen side kan det være greit å samle alle reviews, samt at terskelen for å poste disse kan bli lavere.

Jeg ser godt poenget med at for mange subforum vil gjøre forumet uoversiktelig, men jeg synes det går mer på subforum for egne urprodusenter. Et eget subforum for reviews tror jeg vil øke motivasjonen til å lage reviewer siden de da ikke vil forsvinne blant de mange postene etterhvert:D

Enig med trådstarter, det er viktig at vi tar vare på de gode trådene.

Forumet utvikler seg (brukerstyrt) og med økende volum er Kategori og Overskrift utrolig viktig.

PS: Men jeg tviler på at det skjer, så lenge Breitling ikke fikk sitt eget subforum...

Hvor mange av de som er for her har noensinne skrevet en review selv? Jeg synes ikke akkurat forumet oversvømmes av reviews, så jeg frykter at et eget subforum for reviews blir et tomt og øde sted som ingen noensinne er innom, fordi det ikke skjer noe der likevel.

Poenget er - kom deg i skrivinga, la oss få noen flere egenskrevne artikler om et ur du eier, har lånt, drømmer om eller bare juger om.

Jeg er helt enig med Krille at det er for få reviewer på forumet her, og det synes jeg er synd. Men jeg tror at mangelen på reviews delvis kan skyldes at når en tråd blir postet på klokkesubforumet, er den borte i havet av tråder etter en uke. Det første jeg gjør når jeg skal finne ut mer om en klokke er å søke etter reviews av den aktuelle klokken på google. Dette er fordi jeg finner det mye mer informativt å lese andres opplevelse av klokken, enn å lese produsentens beskrivelse.
Jeg tror at et subforum vil motivere flere til å skrive reviews og kunne bli ofte besøkt av folk som enten bare vil lese, eller som er på utkikk etter å kjøpe noe nytt:D Dette er selvfølgelig spekulasjoner som bare et eget subforum vil kunne bekrefte eller avkrefte.

Jeg innser at det vil være hyklersk av meg å argumentere for denne saken uten å bidra selv, så jeg skal lage en review eller to når jeg får tid:D

Men jeg tror at mangelen på reviews delvis kan skyldes at når en tråd blir postet på klokkesubforumet, er den borte i havet av tråder etter en uke. Det første jeg gjør når jeg skal finne ut mer om en klokke er å søke etter reviews av den aktuelle klokken på google. Dette er fordi jeg finner det mye mer informativt å lese andres opplevelse av klokken, enn å lese produsentens beskrivelse.

+1

Det krever kanskje en liten innsats fra moderator for å skille mellom "å herregud jeg er sååå superhappy med unboxingen av den nye klokka" tråder, og en balansert review skrevet av en som er ute av "ny-klokke tåka" ;)

Men det at en tråd blir borte i tåka endre ikke det faktum at det skrives få til ingen reviews. Et søk gir:

* Frodos OM-review
* tombs' Alpinist-review
* Marius Ts Steelfish-review
* JonasVs Parnis-review
* Mine Orient-reviews: Mako, New Mako, GMT
* Hopalongs Débaufré GMT Ocean-review

Mulig det finnes flere dypt nede i arkivene, men jeg finner i alle fall ikke mer, og dette er i hele TS' levetid. Det interessante er at søket etter 'review' gir veldig mange treff på folk som i ny-klokke-tåka lover å skrive review....:)

Men for all del, om et subforum er det som skal til for å få opp skrivelysten er jeg like tilhenger som the next man. Poenget mitt er bare at jeg ikke tror at egne subforum for alt mulig rart øker aktiviteten her inne.

Men det at en tråd blir borte i tåka endre ikke det faktum at det skrives få til ingen reviews. Et søk gir:

* Frodos OM-review
* tombs' Alpinist-review
* Marius Ts Steelfish-review
* JonasVs Parnis-review
* Mine Orient-reviews: Mako, New Mako, GMT

Mulig det finnes flere dypt nede i arkivene, men jeg finner i alle fall ikke mer, og dette er i hele TS' levetid. Det interessante er at søket etter 'review' gir veldig mange treff på folk som i ny-klokke-tåka lover å skrive review....:)

Men for all del, om et subforum er det som skal til for å få opp skrivelysten er jeg like tilhenger som the next man. Poenget mitt er bare at jeg ikke tror at egne subforum for alt mulig rart øker aktiviteten her inne.

+ topales Doxa review.
Jeg er litt enig med deg Krille. Men finnes det noen annen måte å samle de på?
F.eks. at de legger seg på toppen av "klokker"?
Jeg tror det er lettere å motivere seg for å skrive når mange lett finner innleggene, leser de og skriver kommentarer.
Reviews er vel imo noe av det mange av oss koser seg mest med!:D

Hva med en sticky i klokke-forumet hvor admin samler alle anmeldelsene i en og samme tråd?

Det er klart det blir en del poster mellom anmeldelsene, men da har man iallefall samlet alle i en tråd, og man slipper et sub-forum.

Eller så kan admin skrive en retningslinje i tråden hvor det kun er lov å poste reviews, og ikke kommentarer? Men det blir kanskje litt umotiverende igjen?