Hva menes om denne? Julegave til dama.

Medlem
23. april 2011
Sted
Lillehammer
Vurderer faktisk en bruktklokke som julegave i år. Er litt usikker på om jeg virkelig vil kjøpe en brukt gjenstand å gi bort som julegave, men dette er bare noe jeg vurderer.
Noen som har erfaring rundt denne modellen? Liker utseendet godt og vil gjerne kjøpe ett litt dyrere ur til dama. I mine ører høres også 28mm veldig lite ut, men dette skal nå tross alt på ett dame håndledd.
Alle synspunkter, tips, råd og synsing tas imot med stor takk:D

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31294551

Enig i at 28mm høres lite ut, og når det i tillegg er dykkerbezel blir jo skiven enda mindre...

Jeg vurderte et kort øyeblikk Breitling Superocean Heritage 38mm (tilsvarende den som ble lagt ut for salg her i dag) som julegave til kona. Dette er jo en stilig klokke og en perfekt damestørrelse IMHO. Hun har imidlertid satt ned foten og sagt at hun ikke vil ha flere klokker i hus (verken til meg eller til seg selv). :(

Hmm. Den er rundt 8 år tipper jeg av utseende, og da begynner gjerne lenkene å bli slitte, dvs hylser og rør i lenken. rep av dette ligger på rundt 1500,- mens en ny lenke rundt 3-4000,- Noe å ta med i betraktningen.
Den er også ganske liten ja, men spørs jo litt på size'n på dama di.

Hehe, size`n på dama er heldigvis ganske så normal;)
Selger påstår at uret er kjøpt i 2007, så da er det jo ikke så gammelt. Skal jo følge med papirer, så dette er jo mulig å få bekreftet.
Skal muligens til de trakter i jobbsammenheng neste uke, så da er det jo mulig å få tatt en titt.

Haha

Viste denne til min fru før idag, i samme henseende, som julepresang :)

Kjettersk som hun er interesserer hun seg ikke for klokker, jeg får null respons på alle fremstøt med mindre jeg viser bilder av Suunto klokker :(

28 ikke stort nei, men uret er fint.

Kona har tilfeldigvis akkurat lik klokke, kjøpt i 2006 tror jeg. Den ble valgt (og betalt!) av henne selv, etter befaring både hos lokal AD og Bjerke. Min mening er at den kanskje er litt liten, men den har gjort jobben sin på en utmerket måte og holder seg pent. Lenken er fast og fin, selv om dette er en klokke i daglig bruk.

Uansett, jeg tror vel kanskje at hva "vi gutta" på forumet måtte ha av meninger om dameklokker kanskje ikke er så relevant. Hadde jeg valgt klokke den gangen, hadde jeg nok kommet hjem med noe annet, og ikke nødvendigvis noe hun faktisk ville ha. Men kjenner du smaken til dama godt, så for all del, klokken er kvalitet. Var vel egentlig fruens valgt som fikk meg til å konvertere til Omega i sin tid, så kjøpet var bra på flere måter:)

Nei pokker heller dette ble jeg usikker på. Spørs om det blir ett par strømper i år, så får jeg heller spare til en Rolex til neste år:D For noe mer sexy enn jenter med rolex må man lete lenge etter:cool:

Tror nok ikke dette var uret for henne, etter å ha lest andre sine erfaringer høres dette litt for smått ut. Har plukket opp litt vibber på at str. vistnok betyr noe;) Har tatt henne i å smugprøve min Seiko Glossy.

Nei pokker heller dette ble jeg usikker på. Spørs om det blir ett par strømper i år, så får jeg heller spare til en Rolex til neste år:D For noe mer sexy enn jenter med rolex må man lete lenge etter:cool:

Tror nok ikke dette var uret for henne, etter å ha lest andre sine erfaringer høres dette litt for smått ut. Har plukket opp litt vibber på at str. vistnok betyr noe;) Har tatt henne i å smugprøve min Seiko Glossy.

Da er vel valget enkelt, du kan jo gi hu Seikoen din? :) Så kan du kjøpe deg et nytt ur...
Du skal vel ikke kjøpe Rolex til dama før du har det selv?

OBS! OBS! Bildet i annonsen er av en 2255.80, manneutgaven på 41.5mm. Dessuten er bildet i annonsen av en klokke med mekanisk urverk: Quartz-Seamasterne til Omega har ikke "Chronometer" på skiven.

Dameklokken i samme serie har helt andre proporsjoner:

33156113.jpg

OBS! OBS! Bildet i annonsen er av en 2255.80, manneutgaven på 41.5mm. Dessuten er bildet i annonsen av en klokke med mekanisk urverk: Quartz-Seamasterne til Omega har ikke "Chronometer" på skiven.

Dameklokken i samme serie har helt andre proporsjoner:

33156113.jpg

Men den er fremdeles fin :) På en dame altså