Hva nå?

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
Jeg har nå en 372 "Luminor 1950" 47mm, pluss en 424 "Radiomir" 47mm i mitt eie.
En Panerai med all WW2 "DNA" inntakt, må være i 47mm syntes jeg.

Lurer nå på om enda en Panerai skal anskaffes.
Valget står da mellom en 305 "Submersible" eller en 514 "Radiomir 1940".

Jeg syntes "Submersible" er det tøffeste som Panerai har, men de er jo ikke historisk forankret på samme måte.

En "1940" kasse vil komplettere min lille samling, slik at jeg da vil få en av hver av de opprinnelige kasse formene fra perioden 1936-1950.

Noen synspunkter/råd på mitt luksus problem?

514 eller 587 er jo helt råe! Men en Luminor med manuellt verk hadde passet bra inn i samlingen. 176/177 kanskje?

514 eller 587 er jo helt råe! Men en Luminor med manuellt verk hadde passet bra inn i samlingen. 176/177 kanskje?

587 er jo "drømmen", men SE som denne klarer dessverre ikke Bjerke å få tak i:(
176/177 eller 562/564 som disse nå heter etter at de har fått 5000 verk, er ikke særlig interessante med sine "Bettarini" kasser på "stusselige" 44mm ;)

@Gin - 1940 kasse i 47mm og gull - PAM 515? :cool:
Panerai-PAM-515-OP-crown-620x435.jpg

Redigert av en moderator:
Jeg holder nok en knapp på 514 for å opprettholde DNA et i samlingen :)
Selv om 305 er rå, sitter godt på hånden og har go bærekomfort til tross for en big beast look og attitude.
Hvis du har lyst på 305 istedenfor så kan du jo rettferdiggjøre det med at 514 er ganske lik de to andre Pannene du har fra før;)

587 er jo "drømmen", men SE som denne klarer dessverre ikke Bjerke å få tak i:(

Tja. Men det går da an å få tak i den på et eller annet vis internasjonalt? Helt enig forresten, 587. Kun "Marina Militare" og ikke "Panerai" på skiva... DET er fett det. :cool:

Har bare prøvd 514 på handa og den satt som en drøm. Beste panerai jeg har prøvd mtp bærekomfort. Tipper du har skaffet deg begge innen en stund og at det du nå diskuterer bare er rekkefølgen :)

Du har både Luminor og Radiomir, da er det på sin plass med en Submersible.
Pam 305 er nevnt, det er slett ikke noe dårlig valg, men hvis jeg skulle velge for deg:D hadde det nok blitt Pam 389.
Lykke til!

Det er da pokkers så vanskelig å få ut en hyggelig pris fra Bjerke da:(
- Nei, jeg tror jeg avventer dette en stund, til de nå nye "alt for høye" prisene har "sunket litt mer inn".

Submersible er helt klart min favoritt av disse, og det jeg hadde kjøpt hadde det ikke blitt en 312. Jeg må si jeg er litt ambivalent i forhold til prisøkninger, vil den dra med seg prisene på brukte ur oppover? Den biter deg bak skal du kjøpe nytt, så det er en blandet fornøyelse.