Hva skal jeg egentlig kjøpe?

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Det er to faste på listen for i år, og en fri som jeg ønsker å drøfte med dere. Jeg har ingen klokke med lenke. Jeg har ingen kronograf. Så hvorfor ikke slå sammen dette? Kjøper gjerne brukt, men med boks og papirer, og føler at ETA kvoten er fylt opp. Men kan strekke meg hvis urverket er ganske modifisert.

La oss sette ett tak på 30.000 og kjente navn og historier er å foretrekke.

Har selv tre forslag, men venter med å dele dem til jeg har fått flere åpne forslag.

Hvaslags snadder kan jeg drømme om, lese meg opp på og velge fra?

Håper på mange bra forslag!

Kronograf på lenke til ca 30k som ikke bruker 7750?

Speedmaster Pro og Zenith variant med El Primero.

Navitimer?

For 30k kan du finne en pent brukt Navitimer med lenke. Navitimer har en lang historie og er eneste Breitling modell som er beholdt (med små modifikasjoner) samme design som de første på 50-tallet. For å ikke nevne at Navitimer lenka (med 7 ledd) er den mest behagelige som finnes i klokkeverden. Hvis du finner en godt bevart (les: servisert) Navitimer Chronomatic (1806 eller 1808) da har du en klokkeikon på hånda. Den første automatisk kronograf fra 1967 med in house urverk (Caliber 11 og 12 utviklet sammen med gutta fra Heuer & co.). Men Chronomatic er ganske stooor. Navitimer er på mer praktiske 42 mm.
Lykke til!

WP_000065.jpg

Old Navitimer fra 90-tallet.

IMAG07631.jpg

Det er faktisk en Trans Ocean med Caliber 12 fra 70-tallet.

Det er to faste på listen for i år, og en fri som jeg ønsker å drøfte med dere. Jeg har ingen klokke med lenke. Jeg har ingen kronograf. Så hvorfor ikke slå sammen dette? Kjøper gjerne brukt, men med boks og papirer, og føler at ETA kvoten er fylt opp. Men kan strekke meg hvis urverket er ganske modifisert.

La oss sette ett tak på 30.000 og kjente navn og historier er å foretrekke.

Har selv tre forslag, men venter med å dele dem til jeg har fått flere åpne forslag.

Hvaslags snadder kan jeg drømme om, lese meg opp på og velge fra?

Håper på mange bra forslag!

Dette er jo enkelt min gode mann :).

http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?10203-FSOT-IWC-3717&highlight=3717

Så bruker du differansen på å dra til Alf Lie og bestille opp en original lenke.

Voilá!

Zenith med El Primero er jo en no-brainer. Tenker på å slanke samlingen litt, så hvis det var noe du så i julekalenderen, så... ;)

Ellers er vel en brukt Glashütte Original Senator Chrono nesten innenfor budsjett.

Hehe, den har dessverre ikke b/p. Lenke koster vel fort
Ca 10?

Sponon; El primero er også noe jeg ser på, men det finnes vel flere uten 7750 under 30 brukt?

Den som Cax har linket øverst er utrolig lekker, og sprenger ikke budsjettet helt. Når Jurawatches lister 3500£ så er moms medberegnet. Du vil bli trukket ca. 25k når du kjøper og trukket for 6-7k igjen senere. Prisen som var listet på anantaen min da jeg kjøpte den var 3600£, og endte opp med å betale 25000kr til butikken og 7000kr i moms til en totalsum av 32000kr (3600£ som listet).

En av de feteste diver kronografene som man kan få i nærheten av budsjettet ditt, og helt klart en du ikke vil se mange av. Skulle jeg gått for en annen ville det nok bli den ekstremt mye vanligere speedmasteren, som også er helt utrolig rå.

Brukt IWC Ingenieur Chronograph med lenke skulle du få til den prisen. Mener den har in-house verk, men er ikke villig til å sverge på det. Du finner det ut selv, tenker jeg.

Sånn, nå er vi ferdig med den saken.

Neste, værsågod!

:D:D

Iwc frister, og smp har jeg sendt noen mails på.

Santos; tar gjerne en El primero prat med deg neste uke, hvis du har tid! Gi meg en lyd på pm

Vet ikke helt hva du tenker om Breitling, men synes ikke Avenger er helt feil.
Er veldig enig med Mikke, broad arrow er utrolig pen :)