Hva skal kjøpes?

Medlem
30. aug. 2013
Innlegg
34
Sted
Bergen
Jeg ser etter en klokke som kan er enkel å få tak i på bruktmarkedet (chrono24 o.l.)
Jeg er villig å bruke opp til 13 000,- noe som ikke er så mye med tanke på kriteriene mine. For øyeblikket bruker jeg en Certina som min dagsklokke. Har hatt den i snart ett år og vil "oppgradere"

Kriterier:
-Klokken kan ikke være mer enn 44mm bred
-Klokken kan ikke være kvartz (det er mekanisk/automatic det går i ;) )
-Klokken må passe til det meste, det vil si skinn og nato-strap, jeg har aldri vært en stor fan av metaliske klokke straps.
-Baksiden av urkassen MÅ være enten Safir eller mineralglass. Dette er et must! Å se og beundre urverket er veldig viktig for meg.

Jeg har sett på mange klokker sånn som Longines og Oris. Men har lyst på litt mer moderne eller sporty klokker. Merker som Baume & Mercier og Raymond Weil er også blitt sett på. Jeg hadde gått for en Nomos hvis ikke klokken hadde vært så kjedelig. Håper noen der ute kan komme med noen brae tilbakemeldinger/forslag.

Jeg beklager på forhånd hvis denne tråden er plassert feil på forumet, det er min første post.
 
A3A5EE7E-05A2-4320-B123-BC323D23293B-2820-000002945FC9D09A_zps203320a4.jpg
 
Takk for svaret. Men har lyst på noe litt mer sporty, Omegaen er veldig fin men litt for "pen" men føler at den er litt for kjedelig :p
 
Hehe. Du kan si hva du vil nå, men i forhold til dine preferanser så er
Aqua terra ditt beste alternativ innen budskjett. ;)
Welcome to Flickr!

Låner en tidligere signatur; Nei, jeg har rett... ;)

Husk også at det er et co-axialt verk, noe som trolig appellerer om du er fascinert av urverk.
Se på bilder, og se om du finner en med lenke. Du kan bytte mellom lenke, lær og Nato eller andre stoffremmer og ha DEN mest allsidige klokken med innsyn bak som finnes innen ditt budskjett:)
 
Igjen så syntes jeg klokken ikke er sporty nok. Jeg vil ikke ha noe helt drøyt men noe som er litt mer detaljrikt, begge klokkene som er blitt vist har jo vært forsåvidt veldig like.
 
Hehe. Du kan si hva du vil nå, men i forhold til dine preferanser så er
Aqua terra ditt beste alternativ innen budskjett. ;)
Welcome to Flickr!

Låner en tidligere signatur; Nei, jeg har rett... ;)

Husk også at det er et co-axialt verk, noe som trolig appellerer om du er fascinert av urverk.
Se på bilder, og se om du finner en med lenke. Du kan bytte mellom lenke, lær og Nato eller andre stoffremmer og ha DEN mest allsidige klokken med innsyn bak som finnes innen ditt budskjett:)

Du har jo rett. Det er en nydelig klokke, men ikke akkurat det jeg så for meg. :p
Ælsker Omega klokker, det er vel ikke noen speedmaster innenfor mitt budsjett som har bakside av glass?
 
Redigert:
@Entropy, kan du ikke være litt gem og selge 3572'en din for 13k blank? Den burde møte kravene veldig bra ;)

Til trådstarter, jeg snakker altså om en slik (men de går nok for nærmere 17-18 enn 13 hvis du finner en).

560012d1321646298-fsot-omega-speedmaster-3572-50-sapphire-back-img_4806.jpg


7988969411_759f2b09eb_z.jpg
 
Redigert av en moderator:
Burde vel være mulig å finne en brukt Breitling i nærheten av 13000 :)

EDIT: Dog den vil nok ikke møte kravet ditt om innsyn til verket.

EDIT 2: Og dersom @Entropy skal selge sin 3572 sniker jeg meg heeeeelt fremst i køen ;)
 
Redigert av en moderator:
Hehe @reim, har vært på tanken, men tror nok den blir. Og om den skal ut så hår den ikke for 17-18k:)
Kjipe, slitne deals på chrono24 går for det, pluss mva:)

---

Mye enklere å foreslå klokker hvis du kan leve med at de ikke har innsyn til verket.
Iwc pilotur får du faktisk helt nede i ti tusen på det internasjonale markedet...
Tudor ranger er en annen tøff sak.
Osv...
 
Redigert av en moderator:
Synes du skal bestille katalog fra Nomos og sjekke alle varianter en gang til....

4c7b4723e0c991cd7bbeb6ffa49d337a_zps996f7f61.jpg
[/IMG]

...kjedelig liksom:cool: