Hva skal man ha på veggen tro?

Medlem
17. sep. 2011
Innlegg
1.205
Sted
Oslo


Etter noen timer i butikken hos @Arcticboy på Bjølsen, blant mange flotte veggur og gjøkur. Så ble lysten å ha noen på veggen hjemme veldig sterkt. Så blandt store Gustav Becker ur, skipsklokker, vekkerklokker og Junghans kirkeklokker så henger herligheten selv!!

Nemlig Mondaine Offical Railway Clock!!:)




Tilbake på 40 tallet ønsket Swiss Federal Railways (SBB) å synliggjøre sitt ry for punktlighet og ba Hans Hilfiker, en SBB ansatt ingeniør, om å designe en solid lesbar klokke. Denne ble Hilfiker ferdig med i 1944. Til tross for at den ikke har tall på skiven, er klokken lesbar kun ved et kort blikk. Den røde sekundviseren er en liten kopi av stasjonsbetjentens håndholdte avgangssignal, og er blitt et symbol på sveitsisk punktlighet.





Det fulgte både med batterier og mulighet til å koble til strøm fra veggen! :)




[video=youtube_share;LmUnty22OZI]http://youtu.be/LmUnty22OZI[/video]

En liten unboxing video. Dessverre tatt med mobilen...:( Men jeg liker sekundviseren :)



Så var det å hente fram powertools å få klokka på veggen før frua kommer hjem. Jeg tror får hennes del at jeg like gjerne kunne ha handla veggklokke på Nille... Dessverre, men sånn er det....



Men opp på veggen kom den! Syntes det ble bra jeg!

Takk for titten!
 
Redigert av en moderator:
Grattis! Selv ble jeg utrolig fornøyd med min. Designet er like genialt som det er simpelt, og gjør ikke noe mer enn det er ment å gjøre. Samtidig gjør den kanskje det viktigste her i livet klinkende klart - nemlig tiden.
 
Kult veggur:)
Meget bra at powertools er involvert i opphengingen, jo fler jo bedre;)
Grattis!
 
Veldig kul! Viste nettopp til fruen her som alternativ for klokke å ha på kjøkkenet, men ble nestemt da den "ikke var shabby chic ..." WTF