Hva skal man velge, det er så vanskelig...

Medlem
18. des. 2011
Innlegg
17
Sted
Risør
Ja ja, så har man kommet hit. Og har blitt bitt av denne bakspiller også. Det er vel akkurat som " Asia syken ". For de som har blindt tatt av den....

Vel etter å ha kjøpt replica klokker, og funnet ut at klokker er flott. Så er disse skyld til side og og det originale må frem. Vel hva skal jeg si det er bare så masse fint.

Det som står aller høyest på min lite t en IWC 3717! Men siden jeg ikke har penger til dette så må jeg se meg litt rundt etter en vente "pølse". Har da sett på Hamilton http://www.hamiltonwatch.com/en/gents/american-classic/jazzmaster/maestro/H32716839

Er dette en OK klokke, har også sett litt på tyske merker som Archimede, Steinhart, Sinn og Stowa.

Har rundt 7000 +/- som jeg kan bruke nå. Ønsker innspill på valget og andre klokker til rundt samme pris, brukt eller ny.
 
Den Hamiltonen synes jeg var virkelig flott! Absolutt en fin ventepølse før du drar i land en 3717 :)

Velkommen til forumet :cool:
 
Velkommen hit.

Bra at du har lagt til side replicaklokkene. De er ikke populære her inne. Med god grunn.

Hamilton Jazzmaster er flott, men i god TS-ånd foreslår jeg at du strekker budsjettet litt og kjøper deg f.eks. en pent brukt Omega. Frodo har en fin Speedmaster Date til salgs for 9K... Eller klem til å kjøp Hamilton med det samme, så er du i gang.

:D
 
Mestro er ei meget pen klokke, men den er diger og du skal ha temmelig kraftige håndledd for at det ikke skal se snålt ut. Vet ikke hvordan det ligger an med deg på det feltet?
Alternativt har du Jazzmaster Chrono som er 42mm.
 
Hold ut og spar opp til IWCen. Kjøp deg heller et skikkelig billig ur som ventepølse. Med en pølse til 7 - 10k blir det bare lenger å vente på middag :)

IMG_20111209_115457.jpg
 
Er vel til dels enig med Anders også, men så er det dette med å komme igang da. Dersom du ser for deg at du må vente i flere måneder, kanskje et halvt år, før du kan legge 30K på bordet for en brukt 3717 så er det sikkert greit. Men om du virkelig verker etter å få deg et "skikkelig" ur til en rimeligere penge nå i første omgang så er jo Hamilton et alternativ.

Og prisen har ikke så mye med saken å gjøre i forhold til om du får deg et ur du blir fornøyd med eller ikke. Ikke alle som kan legge flere titalls tusen i et ur. Du får mye bra - og mer enn "skikkelig" nok - for under 10K.

Håper at jeg ikke tråkker for mye i salaten her nå, men de store ovasjonene oppnår du neppe om det ikke blir en "ekte" sveitser eller noe kostbart fra tyskland. Men husk på at det er du som både skal eie, bruke og ikke minst betale for uret. Det er bra å få med seg gode og velmente råd fra ekspertene her inne, men det er du som må vurdere din egen situasjon oppi alt dette. Om du ikke direkte blir utsatt for kjøpepress her så vil nok kombinasjonen av gode råd og flotte presentasjoner av medlemmenes ur allikevel påvirke deg.

For min del har både den bevisste og ubevisste påvirkningen her inne medført visse endringer og omprioriteringer i budsjettet - og alt har så langt bare vært til det positive. Bare så det er sagt ;)
 
Er vel til dels enig med Anders også, men så er det dette med å komme igang da. Dersom du ser for deg at du må vente i flere måneder, kanskje et halvt år, før du kan legge 30K på bordet for en brukt 3717 så er det sikkert greit. Men om du virkelig verker etter å få deg et "skikkelig" ur til en rimeligere penge nå i første omgang så er jo Hamilton et alternativ.

Og prisen har ikke så mye med saken å gjøre i forhold til om du får deg et ur du blir fornøyd med eller ikke. Ikke alle som kan legge flere titalls tusen i et ur. Du får mye bra - og mer enn "skikkelig" nok - for under 10K.

Håper at jeg ikke tråkker for mye i salaten her nå, men de store ovasjonene oppnår du neppe om det ikke blir en "ekte" sveitser eller noe kostbart fra tyskland. Men husk på at det er du som både skal eie, bruke og ikke minst betale for uret. Det er bra å få med seg gode og velmente råd fra ekspertene her inne, men det er du som må vurdere din egen situasjon oppi alt dette. Om du ikke direkte blir utsatt for kjøpepress her så vil nok kombinasjonen av gode råd og flotte presentasjoner av medlemmenes ur allikevel påvirke deg.

For min del har både den bevisste og ubevisste påvirkningen her inne medført visse endringer og omprioriteringer i budsjettet - og alt har så langt bare vært til det positive. Bare så det er sagt ;)
 
Så har jeg brukt jula til å "lese meg opp" på klokker, byttet "favoritt" klokke en rekke ganger :) Kikket igjenom alle klokkene Sinn, Hamilton, Arcimede, Steinhart og til slutt Stowa. Prøvde da å finne meg et ur til rundt 10.000.- Vel det gikk ikke siden jeg plutselig fikk lyst på Stowa Orginal DUROWE med mørk brun kroko reim :) - voops så var den bestilt og en laaaang ventetid har begynt. Jeg synes at klokken ser helt fantastisk ut og med en "modifisert" Unitas 6498. Så får vi se hvor lang tid dette vil ta.
 
... Vel det gikk ikke siden jeg plutselig fikk lyst på Stowa Orginal DUROWE med mørk brun kroko reim :) - voops så var den bestilt og en laaaang ventetid har begynt.

Grattis :)

Og det der er grunnen til at jeg ikke gidder å bestille en Stowa. De er ikke eksklusive nok til å forsvare en så lang leveringstid som de ofte har... De har flotte klokker, ingenting å si på det ;)
 
Bra valg! Kult av deg og hoppe i det med begge beina og gå for en klokke med manuellt opptrekk:D

Her vet jeg det er delte meninger, og jeg var i utgangspunktet skeptisk selv, men etter å ha fått Speedyen i hus opplever jeg at manuelle opptrekk er uproblematisk. Kjøper gjerne flere manuelt trukne klokker selv, så jeg tro ikke dette vil bli noe problem...
 
Her vet jeg det er delte meninger, og jeg var i utgangspunktet skeptisk selv, men etter å ha fått Speedyen i hus opplever jeg at manuelle opptrekk er uproblematisk. Kjøper gjerne flere manuelt trukne klokker selv, så jeg tro ikke dette vil bli noe problem...

Jeg mente vel ikke at det skulle bli noe problem,heller som et kompliment.
 
Her vet jeg det er delte meninger, og jeg var i utgangspunktet skeptisk selv, men etter å ha fått Speedyen i hus opplever jeg at manuelle opptrekk er uproblematisk. Kjøper gjerne flere manuelt trukne klokker selv, så jeg tro ikke dette vil bli noe problem...

Absolutt delte meninger om dette. Det manuelle opptrekket var hovedgrunnen til at jeg solgte min Speedmaster. Ikke nødvendigvis fordi det var manuelt opptrekk (jeg foretrekker uansett automatisk), men fordi den var vanskelig og vond å trekke opp. Ble ordentlig sår på tommelen av det. Jeg elsker designet på klokka, men for meg ble den ubrukelig, dessverre.
 
Mestro er ei meget pen klokke, men den er diger og du skal ha temmelig kraftige håndledd for at det ikke skal se snålt ut. Vet ikke hvordan det ligger an med deg på det feltet?
Alternativt har du Jazzmaster Chrono som er 42mm.

:( ja den er nok noe for stor for meg, da håndleddet er 185 mm, tror det ville sett litt "rart ut" med 45 mm ??? Men jeg har nå funnet meg en klokke til mens jeg venter på min Stowa :) har sendt en mail til Hamilton angående H32576515 dette er en 41mm Jazzmaster Maestro
h32576515.jpg


Jeg har funne den på diverse forum og internett butikker, men kan ikke finne denne på Hamilton sine sider. Så jeg har stilt spørsmålet til de om detter er en autentisk/orginl klokke i fra de, og om pris/leveringstid.

Så jeg venter nå på svar i fra de og håper på et positivt et, hvis ikke så bestiller jeg en med sort urskive
74_hamilton_h32576785_high_cmyk.jpg