Hva skjedde med klokkeutvalget på ebay?

Under radaren

Støttemedlem
Medlem
26. feb. 2008
Sted
Oslo
Å søke på Ebay

Hei folkens

For en stund siden ble antall treff i søking på ebay vesentlig redusert. Jeg får mange "alle" treff når jeg bruker Ebay-appen.
Eksempelvis får jeg 1027 treff dersom jeg søker på Omega Speedmaster på Ebay-appen på telefonen, men bare 60 treff ved bruk av PC'en. Og da søker jeg på alle kategorier.

Jeg tok kontakt med ebay, og fikk til svar at søkeresultatene er avgrenset til kun de som sender varene til Norge. Avgrensningen skjer uansett om jeg er logget inn, eller ikke. Samme resultat fra forskjellige PC'er.

Om jeg følger en lenke fra feks vintagerolexforum.com kan jeg se det ene objektet.

Noen som vet hvordan man fortsatt kan søke på ebay med PC og fortsatt få "alle" treffene?

Mvh Dag

Jeg vet ikke om dette løser problemet ditt, men når jeg søker på ebay.co.uk er det en funksjon nede på venstreside der man kan spesifisere worldwide search. Du kan jo se om det gjør noen forskjell.

Med Dharma bum sitt forslag får jeg 1505 resultater for "omega speedmaster" med Worldwide krysset av :)

Det finnes også alternative verktøy som crawler ebay, feks Geo-Ship, og gir deg direktelink til auksjonen.

Så får vi håpe de ikke fjerner "worldwide" fra ebay.co.uk også.

Samma problem här

Internationella E-bay får jag färre träffar
Tyska OK
Engelska OK
Det har varit så i ca 6 veckor.

Hälsning

Anders

Svaret fra ebay stemmer ikke. Det er en eller annen bug i systemet deres, som de enten ikke er klar over, eller som de ikke bryr seg med å fikse.

Hvis du søker på ebay.no og setter "fra hvor" til "hele verden" får du opp 779 treff på Omega Speedmaster som kan leveres til Norge.

Hei folkens

For en stund siden ble antall treff i søking på ebay vesentlig redusert. Jeg får mange "alle" treff når jeg bruker Ebay-appen.
Eksempelvis får jeg 1027 treff dersom jeg søker på Omega Speedmaster på Ebay-appen på telefonen, men bare 60 treff ved bruk av PC'en. Og da søker jeg på alle kategorier.

Jeg tok kontakt med ebay, og fikk til svar at søkeresultatene er avgrenset til kun de som sender varene til Norge. Avgrensningen skjer uansett om jeg er logget inn, eller ikke. Samme resultat fra forskjellige PC'er.

Om jeg følger en lenke fra feks vintagerolexforum.com kan jeg se det ene objektet.

Noen som vet hvordan man fortsatt kan søke på ebay med PC og fortsatt få "alle" treffene?

Mvh Dag

Redigert:
Kjære klokkevenner

Jeg har vært en ivrig ebayer siden slutten av 90 tallet og kjøpt en rekke klokker gjennom nettsidene. I andre halvår i 2012 opplever jeg at utbudet av klokker har sunket dramatisk - er det noen som vet hva som har skjedd?

Et par eksempler:
Søkte du Rolex Sea Dweller i 2011 ville du konsekvent få opp 200+ klokker. I tillegg fant du en lang rekke lenker, skiver, booklets etc. Når jeg søker Rolex Sea Dweller nå i kveld får jeg opp totalt 16 treff hvor kun 3 er klokker!!! Hva har skjedd? Søker man Rolex får man opp ca. 250 klokker mens man før fikk opp inntil 5 000.

PS. med mulig unntak av Audemars Piquet ser fenomenet ut til å være gjennomgående for alle merker.

Setter stor pris på svar. Føler jeg har mistet min favoritt-klokkeside og en referanse for pris og modeller. Bruker også Chrono24 og Finn.no, men har alltid likt ebay best.

Hilsen Andreas

Klokkene er der framleis, men syner ikkje i søket ditt. eBay har gjort nokre endringar eg ikkje har sett meg inn i, men som i visse tilfelle ikkje finn fram til det du vil ha.

Google ebay search changes

Og du kan få betre forklaringar, og muligens ein workaround.

Det er nok pga at du bruker ebay.no?

Selv søker jeg på ebay.co.uk, det kom opp 217 resultat på Rolex Sea Dweller når jeg søkte nå nettopp.

Jeg er ofte interessert i å kjøpe fra Tyskland men må legge inn tysk Ebay for å få noe resultat...

Har du ikke allerede funnet en måte å fikse dette på kan du ta å bruke samme metode som jeg brukte for å få se Amerikanske netflix :))) Hvis du bruker firefox kan du laste ned en "add-on" som heter media-hint. Denne forhindrer at siden kan se hvor du kommer fra, dette tar da vesentlig lenger tid ettersom du må gjennom ett par ekstra servere eller noe sånt, men er du virkelig veldig interresert kan du jo alltids prøve :D

En anbefaling.
Det fins mange e-bay utvidelser til nettlesere som chrome og firefox. Selv så har jeg brukt e-bay box en stund.

Hvis du gjør slik jeg beskriver det i posten over din får du opp 175 treff hvorav 96 av dem er klokker.

Kjære klokkevenner

Jeg har vært en ivrig ebayer siden slutten av 90 tallet og kjøpt en rekke klokker gjennom nettsidene. I andre halvår i 2012 opplever jeg at utbudet av klokker har sunket dramatisk - er det noen som vet hva som har skjedd?

Et par eksempler:
Søkte du Rolex Sea Dweller i 2011 ville du konsekvent få opp 200+ klokker. I tillegg fant du en lang rekke lenker, skiver, booklets etc. Når jeg søker Rolex Sea Dweller nå i kveld får jeg opp totalt 16 treff hvor kun 3 er klokker!!! Hva har skjedd? Søker man Rolex får man opp ca. 250 klokker mens man før fikk opp inntil 5 000.

PS. med mulig unntak av Audemars Piquet ser fenomenet ut til å være gjennomgående for alle merker.

Setter stor pris på svar. Føler jeg har mistet min favoritt-klokkeside og en referanse for pris og modeller. Bruker også Chrono24 og Finn.no, men har alltid likt ebay best.

Hilsen Andreas