Hva skjer med Rolex og levering?

Bestilte en 116610LN fra Askeland i Juli, snakket med de i forrige uke og det ser ikke ut som de klarer å levere på denne siden av jul. Etter hva de fortalte fikk de ikke en eneste av denne ved forrige levering...:(
 
Bestilte en 116610LN fra Askeland i Juli, snakket med de i forrige uke og det ser ikke ut som de klarer å levere på denne siden av jul. Etter hva de fortalte fikk de ikke en eneste av denne ved forrige levering...:(

Jeg bestilte også der i juli, dog en av de siste dagene i måneden - så du er nok foran meg i køen. Fikk beskjed i forrige uke om at levering kan forventes utpå nyåret. Hvor langt utpå er usikkert :p

Hadde vært godt å ha den på armen til jul, men samtidig er det godt å ha noe å vente på. Heldigvis har jeg en 114060 på armen i mellomtiden - det stiller kløen litt :)

Har dog et par/tre andre ur hvor jeg står på liste med betraktelig lengre ventetid ... inkludert 116500 som jeg først satte meg opp på liste for i sommer.

Tror vi bare må forvente at ventetid og liste er her for å bli. Det er jo slik det har vært i store deler av sentral Europa i lang tid. Men samtidig, har man fått blod på tann, så er man kjøpekåt som fy.... :)
 
Jeg hadde 116710LN i 1,5 år og brukte denne hele tiden. Solgte den og kjøpte 16610LV. Jeg synes kassen er utvilsomt bedre proporsjonert på Kermit (eldre Rolex). Remmer og nato synes jeg derfor også (IMO) passer mye bedre til de gamle modellene kontra de nye.
 
Null leveringstid, som på lager i Haugesund. Eller null leveringstid, som null ide om hvor lang leveringstid. :D

Haha, da er veien kort til Haugesund om det hadde vært førstnevnte.. Jeg har ikke hørt noe mer fra Askeland, men de ville ikke en gang gjette på om vi snakket om Januar eller April da jeg spurte om hva de mente med "etter nyttår"...

Herregud denne ventetiden er lang!
 
Hei,
Var innom Bjerke i dag for å prøve en Sub. Vurderer å kjøpe en i stål, men fikk prøve en i gull da di ikke hadde noen inne, så det var jo hyggelig, selv om jeg ikke følte meg så veldig hjemme i butikken..

Men så har jeg prøvd å orientere meg litt i prisutviklingen. Fant ut at klokken kostet 52500kr i 2010. Har prisene gått jevnt opp til dagens pris på 66600kr, eller er det det store hoppet i Sveitsiske franc som er årsaken til det store prishoppet?
Vil eventuelt prisen på ny klokke gå ned om Sveitsisk franc svekker seg i forhold til kronen?

Hvor er det eventuelt lurers å kjøpe en brukt?

På forhånd takk for svar :)
 
Er jo en grunn til at de går 30.000 kr over listepris. Åpenbart noen som har bestilt mange.


Ja.
Det er jo dei som skaper ventelistene på en måte, og dei er vel ikkje heller det eg vil kalle goodguys på entusiastspråket. Men for all del, det er en måte å tjene litt ekstra på hobbyen.
Eg har vel valgt å ikkje handle med slike.. Ihvertfall so lenge eg er edru under surfing på salgsforaene og har en viss grad av impulskontroll.