Ethvert besøk må anses som en mulighet for å gi kunden et godt inntrykk av butikken, om ikke det blir kjøp nå kommer de kanskje igjen.
Det at jeg selv ikke ser ut som en fyr med mye penger gjør nok at jeg er litt mer obs på hund/hår-forholdet.
Kunne ikke vært mer enig. Jeg er spesiellt forbølffet over at endel ADer ikke øyner muligheten for catche førstegangskjøperne. Da jeg skulle kjøpe min første dyre klokke brukte jeg sinnsykt lang tid på prosessen. Når man aldri har brukt over 1500k på en klokke og for første gang vurderer å gå for en grail tror jeg det er en lang modningsprosess for mange. For meg innebar det mange besøk, mange spørsmål og mye fram og tilbake. Men det endte til slutt i et kjøp. Og når jeg vurderte klokke nummer to gikk jeg rett tilbake til den samme ADen og la igjen mer penger hos dem. Både hos Bjerke og Alf Lie i Oslo har jeg opplevd å bli behandlet som et hår i suppa fordi jeg er frekk nok til å avbryte dem i lunsjpausen. Det er et potensielt lukrativt kundeforhold mindre for dem. Og jeg krever ikke sjampanje og gullstol. Ønsker bare å bli møtt med litt vennlig interesse og at noen gidder å avse litt tid til å gjøre meg litt tryggere på at jeg gjør et godt kjøp. Ikke så mye forlangt etter mitt skjønn.