Hva synes dere om denne PO på ebay?

Hermansen

Støttemedlem
Medlem
27. mai 2010
Titter litt på en PO på ebay. Er det noen som har noen synspunkter rundt pris/tilstand på denne?

Evt om noen har funnet et bedre kjøp?

På forhånd takk! :D

Bildene ser jo kjempe flotte ut de, men selger vet jeg ikke helt med. 3 tilbakemeldinger på 12 måneder og ingen er ur eller noe av verdi. Jeg ville holdt meg unna, dessuten er ikke ønsket pris møtt enda...

Bildene ser jo kjempe flotte ut de, men selger vet jeg ikke helt med. 3 tilbakemeldinger på 12 måneder og ingen er ur eller noe av verdi. Jeg ville holdt meg unna, dessuten er ikke ønsket pris møtt enda...

Var nettopp dette jeg var usikker på. Hm...

Greia med å kjøpe på ebay;

Om du bryter loven og får selger til å sende med lavere verdi på esken får du det som var skrevet på esken i erstatning om den blir borte på veien. Dette er ugunstig av åpenbare årsaker.

Om du følger norsk lov, som vi oppfordrer til her på sonen, får du selger til å deklarere korrekt verdi. Da sendes den hakket tryggere over dammen og du vil kunne få igjen verdien om den forsvinner i transport. Da får du dog 25% høyere pris.

Tar du dette med i beregningen er det plutselig ganske suboptimalt å bestille klokken fra ebay mtp all usikkerhet rundt ekthet, svindel og annet fanteri.

Min personlige mening, POer får du finfint i Norge, her kjøpte jeg min til ca prisen den du har linket til ligger på... og denne var i sin tid ny i norge.

PO har fakes som nå er 99% umulig å avdekke på bilder. Jeg ville aldri turt å kjøpe en PO fra en random selger på eBay. Hadde kun kjøpt av de som jevnlig selger klokker med godt rykte når det gjelder akkurat denne klokken. Er fake bokser og kort ute å går også.

Ref: http://forums.watchuseek.com/f441/new-po-fake-542065.html

odREL.jpg

1zI3C.jpg

fOAGQ.jpg

Det er selvføgelig sikkerhet i PayPal om du ender opp med en fake, men det er en litt heavy prosess. Du må ha et stemplet brev fra AD som har bekreftet at klokken er fake, deretter får du beskjed om å destruere klokken og sende bildebevis tilbake til PayPal på at klokken er destruert, deretter får du tilbakebetalt pengene. Vil tro det ikke bare er helt enkelt heller, ettersom de også må ta høyde for at det kan være en utro kjøper som sitter på en replica fra før, og ender opp med en gratis klokke.

Takk for tips! Jeg er selvfølgelig fullt klar over at jeg må fortolle et evt kjøp fra utlandet. Skulle gjerne kjøpt en norsk en, men markedet her hjemme flommer ikke akkurat over med sorte 42mm PO (dessverre! :p)

Takk for tips! Jeg er selvfølgelig fullt klar over at jeg må fortolle et evt kjøp fra utlandet. Skulle gjerne kjøpt en norsk en, men markedet her hjemme flommer ikke akkurat over med sorte 42mm PO (dessverre! :p)

Det dukker jo opp fra tid til annen, både her og på finn.no :)

Legg ut en WTB/ØK-annonse i forumet her, så kan det være at du får napp!

Som litt skremselspropeganda:
En av de store gutta bak et kjent klokkeforum (ikke wus) har en fake PO, som han selv tror er ekte.. :p

Tror han at han har den ene som var master for resten av de falske og derfor har han fake serial kanskje? ;). I så fall er det jo teoretisk mulig...

Hva? Hvem? Hvordan vet du det? Fortell mer!

Hehe, lang historie som involverer denne noe spesielle karen. Og to forum.
Dere får kortversjonen.. :p
Det er hvertfall en av karene i 3T (timetechtalk.com)
Ett forum han drev, men som ble oppløst da det ble avslørt at han ikke kjørte rundt i special edition nismo, var tidligere US marine og nå fløy redningsoppdrag med helikopter. Samtidig som han drev roadracing. Er litt usikker på detaljene, det var så mange av dem. :p Hvertfall, det kom fram at lite av det han sa var sant, så da trakk han pluggen ut på forumet.
I ettertid ble det startet et nytt forum for samme brukermassen. Mye drama fulgte og blant annet ble en av hans poster på 3t vist. Der hadde han kjøpt seg PO, som fort viste seg å være en fake....
Må legges til at ingen har påpekt dette på 3t. Ikke som jeg vet hvertfall.