Hva synes folk om g-shock her inne?

Medlem
25. nov. 2009
Innlegg
65
Vurderer å gå til innkjøp av en g-shock som beater. Hva synes folk om klokkene? Noen som eier g-shock her?
 
Alle burde ha minst en G-shock. Det er uten tvil den ultimate beater klokka. Jeg digger de og kjøpte nylig denne Mudman Solar`n. Mange synes de er geeky og nerdete, men jeg synes bare de er kule:mrgreen: Men så er jeg kanskje litt nerdete, hehe.
Mudman koster noe sånt som 2800.- i butikk, men handler du fra nett får du den gjerne for halve prisen.

DSC_0079.jpg
 
Hvordan er egentlig størrelsen på disse? Er litt redd de er litt store. Er det noen av modellene som er litt mindre?

Har sett litt på disse:

4999195703481a50d9dda250b3f81fbd.jpg

img55449619.jpg
 
Jeg har alltid undret meg over at de virker til og ha reltavit høy status blandt medlemmer på forumet som har mye drøye mekaniske ur. Og som et annet medlem trekker frem i en gammel post, nevnes den i Henrik Langelands "wonderboy", som er en aldri så liten namedropp klokke/ur bok.

Jeg personelig har ikke så mye til overs for G-shocken, men skjønner andres fasinasjon. Litt mye penger og bruke på en klokke uten sjarm og sjel, synes jeg også! :)
 
Har ikke noe wristshot akkurat nå, men jeg har ganske pinglete håndledd (ca.6,5") men Mudman`n passer bra. Nå er jo ikke akkurat G-Shockene lagd for å være diskre` heller da:mrgreen: Min mening er at en G-shock skal være rund(ish) og ikke firkanta, men det er jo smak og behag.
Hvis du er i kristiansandsområdet kan du seff få prøve min.
 
Mudman, Gulfman, 5600, glimrende beaters når du virkelig har tenkt å slå løs på klokkene dine :D
Jeg mangler forresten en Mudman om dagen, får bestille meg en. Takk for at du minnet meg på det Bullit.

Rein moro for ølpenger. Jeg kjøper fra HK på eBay, finn en selger som sender deg gratis. Halv pris, ja!
Jeg gidder forresten ikke bruke penger på solar-versjonene, bruker man urene (og dermed baklyset og spesialfunksjonene) sjelden varer batteriene lenger enn klokka. Men det er bare meg.

5600 er en meget hendig størrelse longines-.

DW-5600MS-1
3738245253_59d8bd5463.jpg


Gulfman Rescue Orange
4443044716_3fe36c3906.jpg
 
Hmm, har problemer med å se facinasjonen av disse klokkene...på en måte helt på den andre siden av skalaen for mekansike ur....

Skjønner hvorfor den var pop på slutten av 90-tallet siden det da var "in" med digitale klokker som viste tiden nøyaktig og hadde en haug med andre mer eller mindre nyttige "add-ons" som barometer, kompass og diverse digitale visere som snurret og surret rundt omlring for å skape et så kaotisk bilde som mulig på en klokke, som uansett hva andre måtte mene, egentlig kun skal vise tiden og ikke noe annet...selv om jeg personlig er fan av GMT versjonene...og til nød stoppeklokke...derfor ble denne også beskrevet i kult-boken om Christian von der Hall...men dog sammen med endel annet snacks såvidt jeg husker som Patek og Rolex.

Uansett, kan noen forklare denne facinasjonen ? (ikke meningen å tråkke noen på tærne her...;))

...ser jo at den er litt "barsk" på en måte da ...hehe
 
personlig liker jeg sjelden en klokke som har plast/er plast,(utenom plast glass :))
Men det bunner ut i smak og behag, nå er vel jeg over gjenomsnittlig interessert i klokker, da
spesielt mekaniske. Jeg kunne ikke hatt en sånn. Rett og slett fordi de ikke har noen beveglige deler som
man av og til synes høres ut som musikk når de tikker. Men igjen smak og behag.
 
Jeg har denne medtatte røveren. Kjøpt ombord på det amerikanske flaggskipet (tror det var USS Thomas S Gates) til NATOs stående atlanterhavsstyrke (Stanavforlant) dengang jeg deltok der. Klokka var i daglig bruk i flere år, og jeg har svømt, klatret, reist, herjet og festet med den.

Den har aldri sviktet, og beholdes i dag av nostalgiske årsaker. I dag får den ikke så veldig mye tid på håndleddet, men det hender seg innimellom.

Dette er Casio G-shock DW6100:
20090325_G-shock.jpg