hva synes folk?

Medlem
5. aug. 2010
lurte på hva folk synes om å kjøpe replica reimer,lenker osv?
ikke klokken altså:p

Mange som kjøper custom remmer som har Panerai, Breitling, Omega og IWC style.

Det har jeg også gjort. Så lenge det ikke står varemerket på remmen eller hardwaren så ser jeg ikke noe problem med saken. Da er det ikke snakk om noe replica eller kopi.

Ofte har ikke produsenten den rette remmen, og da må man ty til håndlagde remmer. Dette er veldig utbredt i Panerai`s verden.

En lenke må være original i min bok.

Jeg personlig ville vel kansje kjøpt uorginalt fremfor replica, men selvfølgelig ekte vare som i hovedsak gjelder.

Det har jeg også gjort. Så lenge det ikke står varemerket på remmen eller hardwaren så ser jeg ikke noe problem med saken. Da er det ikke snakk om noe replica eller kopi.

Ofte har ikke produsenten den rette remmen, og da må man ty til håndlagde remmer. Dette er veldig utbredt i Panerai`s verden.

+1

glemte å få med at det var såkalte hommage lenker uten logo osv:)
sorry for the mis:)

+1

Av ren nysgjerrighet vil jeg gjerne vite hvorfor du mener at en lenke må være OEM?
Jeg har flere lenker (Jürgen, STAIB, etc.) og liker å bytte mellom lenker på flere klokker jeg har. Det samme gjør jeg med en mengde remmer jeg har fra f. eks. Di-modell, Hadley Roma, Hirsch o.l.

Kan ikke se hvorfor lenker må være originale, mens non-OEM remmer er helt greit. :confused:

For meg er en lenke mer som en integrert del på kassen, og med en uoriginal lenke blir helheten feil. Jeg ville nå aldri brukt en Watchadoo lenke på en Rolex f.eks.

Men jeg bruker en William Jean Oyster lenke på en Seiko SKX007 mod, men denne klokka er såpass moddet at det eneste som er originalt er kassen og urverket.

Det er bare slik jeg er skrudd sammen :p

For meg er en lenke mer som en integrert del på kassen, og med en uoriginal lenke blir helheten feil. Jeg ville nå aldri brukt en Watchadoo lenke på en Rolex f.eks.

Men jeg bruker en William Jean Oyster lenke på en Seiko SKX007 mod, men denne klokka er såpass moddet at det eneste som er originalt er kassen og urverket.

Det er bare slik jeg er skrudd sammen :p

Skjønner. Jeg på min side eksperimenterer en del med diverse remmer og lenker på ur og bruker det jeg synes passer og er kult. Tviler dog litt på at jeg hadde satt en Watchadoo-lenke på en Sub.;)

Skjønner. Jeg på min side eksperimenterer en del med diverse remmer og lenker på ur og bruker det jeg synes passer og er kult. Tviler dog litt på at jeg hadde satt en Watchadoo-lenke på en Sub.;)

Det viktigste er at du selv er fornøyd, ikke at man skal følge normer ;)

Ser ikke noe problem ved å bruke en uorginal lenke, så lenge den ikke gir seg ut for å være f.eks en oyster lenke.