Mange som kjøper custom remmer som har Panerai, Breitling, Omega og IWC style.
Det har jeg også gjort. Så lenge det ikke står varemerket på remmen eller hardwaren så ser jeg ikke noe problem med saken. Da er det ikke snakk om noe replica eller kopi.
Ofte har ikke produsenten den rette remmen, og da må man ty til håndlagde remmer. Dette er veldig utbredt i Panerai`s verden.
En lenke må være original i min bok.
Det har jeg også gjort. Så lenge det ikke står varemerket på remmen eller hardwaren så ser jeg ikke noe problem med saken. Da er det ikke snakk om noe replica eller kopi.
Ofte har ikke produsenten den rette remmen, og da må man ty til håndlagde remmer. Dette er veldig utbredt i Panerai`s verden.
For meg er en lenke mer som en integrert del på kassen, og med en uoriginal lenke blir helheten feil. Jeg ville nå aldri brukt en Watchadoo lenke på en Rolex f.eks.
Men jeg bruker en William Jean Oyster lenke på en Seiko SKX007 mod, men denne klokka er såpass moddet at det eneste som er originalt er kassen og urverket.
Det er bare slik jeg er skrudd sammen
Skjønner. Jeg på min side eksperimenterer en del med diverse remmer og lenker på ur og bruker det jeg synes passer og er kult. Tviler dog litt på at jeg hadde satt en Watchadoo-lenke på en Sub.
Ser ikke noe problem ved å bruke en uorginal lenke, så lenge den ikke gir seg ut for å være f.eks en oyster lenke.