Hva synes folket om tudor?

Medlem
22. mai 2012
Hva synes folket om tudor?

Jeg legger merke til at vintage begynner å bli populært og særlig trenden med mindre herreklokker rar seg opp.

Hodinkee snakker jo varmt om tudor og særlig dj/sub-modellene får mye cred om dagen.

Selv kunne jeg godt tenke meg å kjøpe tudor til fordel for rolex, nettopp på grunn av at de er litt mer sjeldne og kanskje hakket vassere trendmessig..

Jeg har hatt både Rolex og Tudor og har vært fornøyd med begge merker. Tudor gir ekstrem valuta for pengene, og mye av godfølelsen du får med en Rolex.

Er ikke helt sikker på de nyere modellene - de snakker ikke til meg i det hele tatt, men jeg er ganske vanskelig (når det gjelder klokker)

Vintage Tudor (og i hvert fall Sub) er design og kasser fra og av Rolex men med ETA-verk, noe som holder prisene lavere enn tilsvarende vintage-sub men som for min del ikke gjør dem mindre attraktive.
Verdt å merke seg, syns jeg, er spesiellt Tudor Sub med Snowflakevisere og gjerne blå skive - den står stødig på egne ben og har fremtiden (for samlere) for seg tenker jeg.

Ja, enig i snowflake sub! I tillegg synes jeg vintage oyster-klokkene til tudor er veldig fine. Har vel også same kasse som dj til rolex?