Hva synes vi om denne?

Klokken har blitt litt diskutert her.

Synes ikke noe om å kopiere LV´n. Jeg liker godt den svarte modellen. Og nei, jeg vil ikke si at det er dobbelmoral, fordi den grønne inserten er varemerket til LV.

Klokken har blitt litt diskutert her.

Synes ikke noe om å kopiere LV´n. Jeg liker godt den svarte modellen. Og nei, jeg vil ikke si at det er dobbelmoral, fordi den grønne inserten er varemerket til LV.

Ahh... Ok, beklager!

Søkte litt for å se om det var postet om den tidligere, men den lå litt lenger tilbake i tid enn det jeg forestilte meg :)

Det er en av Breitlings aller flotteste modeller. At Rolex skal ha enerett på fargen grønn på en klokke, eller at Breitling skal beskyldes for plagiat når de bruker den virker litt tullete IMO:p

Breitling er jo et av merkene som faktisk har litt variasjon på bezel-farge, og at de også bruker grønn må være langt, langt innafor!

Ikke noe å beklage for. Alltid kjekt med nye tråder, og den gamle tråden var jo ikke spesifikk beregnet for Heritage`n. ;)

Det er en av Breitlings aller flotteste modeller. At Rolex skal ha enerett på fargen grønn på en klokke, eller at Breitling skal beskyldes for plagiat når de bruker den virker litt tullete IMO:p

Rolex har ikke enerett, men man trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å innse hvor Breitling kopierte ideèn fra ;)

Føler ikke at de kopierer noe som helst.
SOH kommer allerede med sort, blå, og bronse farget bezel.
At det kommer noe i grønt skulle bare mangle.
At grønn bezel dukker opp først nå tyder vel bare på at de har holdt igjen denne til Rolex ditchet sin LV til fordel for hel-grønn sub.

Hadde det ikke vært for at jeg hadde en SOHC allerede ville denne vært på lista for lenge siden.:)

At grønn bezel dukker opp først nå tyder vel bare på at de har holdt igjen denne til Rolex ditchet sin LV til fordel for hel-grønn sub.

Neppe. Tror du virkelig Breitling kjente til at Rolex skulle lansere en helgrønn LV i år? Tror heller Breitling likte looken av en grønn insert, og ville ha litt av kaka.

Uansett synes jeg at det er en kul fargekombo på denne klokken. Hadde den i sort litt tidligere, men den ble rett og slett litt for kjedelig for meg. Kanskje det blir en ny nå?

Grønn er jo bare en farge. Er ikke akkurat slik at Rolex har kopirettigheter på grønne innsatser til kransen :p

Neppe. Tror du virkelig Breitling kjente til at Rolex skulle lansere en helgrønn LV i år? Tror heller Breitling likte looken av en grønn insert, og ville ha litt av kaka.

He he. Nja, tja. Antageligvis ikke.
De har nok likt looken av grønt lenge.:)
Virker jo litt mer enn tilfeldig at LV'en til Rolex går ut, og Breitling kommer inn med grønt i løpet av noen få måneder da...
Uansett, dette blir kun spekulasjoner. Jeg liker klokka, kommer ikke til å kjøpe den (tror jeg;)), og ingen av selskapene kommer til å gå hverandre i næringa.:p

Det er jo milevis fra Rolex sin patent. Og produsentene "stjeler" jo fra hverandre hele tiden. Er trossalt begrenset hvor mye man kan gjøre med en klokke, og armbåndsur er vel blitt rundt 70-80 år.

Jeg synes klokken er fin, ingen tvil om det. Men for meg så er det kun Rolex som kan ha grønn insert, alt annet blir liksom feil.

Det finnes ikke håp for meg, er klar over det :p

Ser at jeg kastet ut en liten brannfakkel her :p

Jeg tror at det i klokkeverden er litt som i moteverden ellers; det er farger som er på mote. Klart man kan se likheter, men det kan man også i moteforretninger som fører forskjellige klesmerker. Noen farger er "in", andre er det ikke. Ingen som reagerer på om to klesmerker lanserer en rød jakke, så lenge designet er forskjellig...

Et spørsmål til folket: Om Breitling hadde lansert en Heritage med Pepsi eller Coke insert. Hadde det vært helt OK?

Et spørsmål til folket: Om Breitling hadde lansert en Heritage med Pepsi eller Coke insert. Hadde det vært helt OK?

Ser ikke problemet med dette. Seiko har jo også både Pepsi og Coke? Så forresten bilde av en Heuer med Pepsi-bezel her om dagen :)

Jeg synes grønn bezel er greit.. Men jeg tror jeg hadde "reagert" på pepsi!

Hvorfor det? Hva er egentlig forskjellen?

edit: Det hørtes litt skarpere ut enn det som egentlig var meningen... Bare et spørsmål, altså ;)

Hå hå. Nei, vett du ka? Der går grensa.:D
Nå er det like før jeg ber deg om en faglig uttalelse.;)

Er enig i at når en produsent har vært først ute med et design så blir liksom orginalen det eneste som duger. Synes forøvrig at SOH og Sub ligger så langt fra hverandre i design at denne passerer for min del.

Hvorfor det? Hva er egentlig forskjellen?

edit: Det hørtes litt skarpere ut enn det som egentlig var meningen... Bare et spørsmål, altså ;)

Vet ikke.. Det er bare en "følelsesmessig" greier :p

Det å reagere er kanskje feil måte uttrykke seg på, men jeg tror assosiasjonen ved en pepsi-bezel hadde vært Rolex. Grønn bezel ga meg faktisk ikke det, selv om jeg også selvfølgelig ser hva det ligner på ;)

Vet ikke.. Det er bare en "følelsesmessig" greier :p

Det å reagere er kanskje feil måte uttrykke seg på, men jeg tror assosiasjonen ved en pepsi-bezel hadde vært Rolex. Grønn bezel ga meg faktisk ikke det, selv om jeg også selvfølgelig ser hva det ligner på ;)

Fair nok det :) Selv om det, som jeg har påpekt tidligere, er flere kjente merker som kjører Pepsi-bezel, i tillegg til utallige "hommager".