Hva syns dere om størrelsen?

Medlem
21. juni 2011
Sted
Ikke så langt fra Oslo
Hei, godtfolk!

Det har seg slik at jeg tidvis drømmer mye om en Submariner LV av nyeste kaliber. Har prøvd den på labben, har tenkt opp og ned, frem og tilbake og kommer hver gang tilbake til at jeg syns den grønne er uhorvelig kul :D Klassisk sub er helt klart aldri feil, men er lysten på den litt frekke grønne.

Jeg er i besittelse av relativt kraftige håndledd, men er da heller ingen mastodont(tror jeg). Det jeg da likevel er litt i tvil om er størrelsen på klokken ifht. størrelsen på håndleddene. Det bør på en måte stå litt i stil :) Syns det kan se litt rart ut med alt for små klokker, og jeg er vant med relativt kraftige varianter av klokker. Har i dag PO XL, og den sitter som et skudd. Den blir beholdt sammen med Sub isåfall...

Hva syns dere? Ser dette aldeles latterlig ut, eller er det bare en forskrudd tanke i hodet på en stakkars klokkeentusiast som ikke klarer å la være å tenke på LV?

DSC00187.jpg

Helt perfekt! Den grønne skiven snakker virkelig til meg! For uten smurfen er dette min drømme sub.

Selv er jeg vant med å gå klokker fra 40-45 mm, bruker nå min IWC Vintage Aquatimer masse og den er 44 mm. Dagen etter smetter jeg inn i min sub 14060 som også sitter supert. Poenget mitt er vel det at selvom store klokker sitter som et skudd behøver ikke alle klokkene være så store. Spesielt når de "skriker" såpass mye som den grønne sub´n gjør.

Lykke til med kjøpet!

Edit: Siden klokken er mye og jeg begynner å bli fnisete får jeg slenge på at jeg var glad dette var et klokkeforum da jeg leste tittelen.

Er du vant med større klokker, tror jeg du aldri blir helt komfortabel med en så liten klokke.. Den forsvinner liksom bare på håndleddet. Sats heller på en DSSD, da blir du endelig fornøyd :D

Bør ikke være noe problem i forhold til størrelse det, og det er greit å ha noen ulike størrelser på klokkene man har:) Synes ikke den så for liten ut i forhold til armstørrelsen din på bilde i alle fall.. Men ingen andre enn deg kan bestemme det endelig, men grønn Sub er i alle fall über tøff:)

Helt perfekt! Den grønne skiven snakker virkelig til meg! For uten smurfen er dette min drømme sub.

Selv er jeg vant med å gå klokker fra 40-45 mm, bruker nå min IWC Vintage Aquatimer masse og den er 44 mm. Dagen etter smetter jeg inn i min sub 14060 som også sitter supert. Poenget mitt er vel det at selvom store klokker sitter som et skudd behøver ikke alle klokkene være så store. Spesielt når de "skriker" såpass mye som den grønne sub´n gjør.

Lykke til med kjøpet!

Edit: Siden klokken er mye og jeg begynner å bli fnisete får jeg slenge på at jeg var glad dette var et klokkeforum da jeg leste tittelen.

Det er noe med den grønne som virkelig er fristende ja :D Utrolig kul!

Enig i at man ikke nødvendigvis trenger å ha bare store klokker. Kan levende forestille meg at det er komfortabelt med en som er litt mindre når det er såpass varmt og klamt som der er om dagen også. Hehe, gikk å så i speilet da jeg hadde den på armen, og den er nokså synlig ja.

Takk skal du ha! Er usikker på når det evnt blir, men sparingen er igang ;)

Haha, nå skjønner jeg ikke hva du mener ;)

Er du vant med større klokker, tror jeg du aldri blir helt komfortabel med en så liten klokke.. Den forsvinner liksom bare på håndleddet. Sats heller på en DSSD, da blir du endelig fornøyd :D

DSSD er skikkelig kul, men syns lenken ser litt tynn ut sammen med den kraftige kassa :) Hmm, nesten så jeg skulle lånt meg en sub noen dager bare for å kjenne om jeg får den følelsen av at den "forsvinner" på håndleddet.

Bør ikke være noe problem i forhold til størrelse det, og det er greit å ha noen ulike størrelser på klokkene man har:) Synes ikke den så for liten ut i forhold til armstørrelsen din på bilde i alle fall.. Men ingen andre enn deg kan bestemme det endelig, men grønn Sub er i alle fall über tøff:)

Enig der :) Kan vel ikke ha bare klokker av samme størrelse. Er kanskje litt av gleden ved variasjon det. Hehe, nei ingen andre kan vel bestemme. Kjenner det er veldig greit å ha et sted man kan få svar på slike merkverdige spørsmål likevel. Grønt er tøft!!

Perfekt størrelse, løp og kjøp :grin:

Den Sub'en så perfekt ut på armen din :)

Må takke for støtten gutter :D Den minste tvil er i ferd med å dø ut, og fornuften (les: den som sier "LØP OG KJØP, bare spar litt først") er i ferd med å ta meg.

Småkjipt å måtte vente, men da blir det antakelig enda bedre den dagen den er i hus ;) Er som da jeg var liten og sparte til sykkel!

Jeg må si at jeg har virkelig sansen for den grønne skiven ;D
Jeg skal ha en klokke etterhvert, og jeg har lyst på Panerai men denne er også utrolig fin :)
Hmmm, valgets kval......
Jeg mener du skal gå for den :D

Syns det passe perfekt til deg, absolut ikke for liten. :cool:
Lykke til med eventuelt kjøp

Mange takk! Blir vel egentlig bare sikrere og sikrere på at det må bli en sånn neste gang. Er vel egentlig bare et spørsmål om tid... håper jeg!

Jeg må si at jeg har virkelig sansen for den grønne skiven ;D
Jeg skal ha en klokke etterhvert, og jeg har lyst på Panerai men denne er også utrolig fin :)
Hmmm, valgets kval......
Jeg mener du skal gå for den :D

Kult å se det er flere som liker den :D Den ser virkelig helt sjef ut i real life også. Bilder gjør den ikke rettferdighet. Har du vært og sett den?
Hvilken Panerai har du lyst på forresten?

Jeg har desverre ikke fått muligheten til å se på denne :( eller prøvd en Panerai for den del....
Men har vindusshoppa endel i det siste ;-D
Jeg har virkelig sansen for PAM 244 og 48(?). Men de er 40mm... Har funnet ut at 44mm er mere min størelse etter jeg har sett på de jeg bruker nå :D
Men som sagt, jeg har ikke sett noen i 44mm som jeg liker så godt som 244 &48 :-/
Vet ikke helt hva det er som er forskjellig, men noe er det.....
Men må få kapitalen på stellnførst, kanskje blir det Rolex, type grønn på meg også :D

Jeg har desverre ikke fått muligheten til å se på denne :( eller prøvd en Panerai for den del....
Men har vindusshoppa endel i det siste ;-D
Jeg har virkelig sansen for PAM 244 og 48(?). Men de er 40mm... Har funnet ut at 44mm er mere min størelse etter jeg har sett på de jeg bruker nå :D
Men som sagt, jeg har ikke sett noen i 44mm som jeg liker så godt som 244 &48 :-/
Vet ikke helt hva det er som er forskjellig, men noe er det.....
Men må få kapitalen på stellnførst, kanskje blir det Rolex, type grønn på meg også :D

Da er Bjerke neste stopp ;) Ta deg en tur innom. Hvis de ikke har den siste inne lenger, så kommer det visst fler om ikke lenge.
Kult! Var pene de der. Tøffe og pene på samme tid.

Hehe, ja kapitalen må på plass her og. Skal spare nokså målrettet fremover er planen ;)

Det spørs om jeg ikke må ta meg en tur dit i morgen :)
Men, jeg har på følelsen, hver gang jeg går innom en slik butikk at jeg er litt malplassert der :D Liksom som en "bondeknøl" som kommer å skal se på en ting som han ikke har råd til noen gang :D

Det spørs om jeg ikke må ta meg en tur dit i morgen :)
Men, jeg har på følelsen, hver gang jeg går innom en slik butikk at jeg er litt malplassert der :D Liksom som en "bondeknøl" som kommer å skal se på en ting som han ikke har råd til noen gang :D

Det syns jeg du burde. Er jo en trivelig lørdagssyssel det.
Hehehe!! Da er du ikke alene om den følelsen :D Da jeg var innom for å titte på LV for et par uker siden var de bare blide og fornøyde. Fikk jo til og med lov å ta bilde uten at de rynket på nesen av den grunn. Bare å være ærlig, så får du helt sikkert se.
Når du har vært der en 4-5 ganger, og du handler gang nummer 6, blir det som julaften, nyttårsaften og påske på en gang både for deg og dem :cool:

Enkelt, du fatter interesse for vintage eller seiko eller noe annet relativt rimelig som du kan kose deg med i mellomtiden ;). Og sånn går nu dagan..... :D:D