Hva ville du kjøpt for 200K?

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Sitter med denne problemstillingen i fanget nå.

;)

Neida. Rent tidsfordriv, siden jeg ikke lenger flipper. ;)

Ville du gått all in på én high end klokke, feks Patek Nautilus a la Moore sin nyeste, eller en ALS - eller ville du bygget en samling bestående av rimeligere favoritter/klassikere?

Ta gjerne utgangspunkt i den samlingen dere har nå.

Selv hadde jeg nok ikke gått på bare ett ur.

De hadde blitt pre-loved, og akkurat nå heller jeg mot disse:
AP 15300 ca 50K
IWC Portuguese (damn you Anders :D) ca 50K
Omega Speedmaster cal 321 ca 30K (da hadde 3572 gått ut)
Rolex Submariner 1680 i gull :cool: ca 70K+ (?)
=200K+

Litt tricky spørsåmål..
Moore's nautilus(er) har vel begge vært "godt nord" for 200 gærninger slik at de egentlig ikke er et alternativ.

Da kommer du ned på en enten brukt Nautilus eller en ny Aquanaut f.eks.

En morsom tanke da, under forutsetning at jeg har de klokkene jeg har i dag fortsatt, er en kliss ny Aquanaut og en AP RO Chrono, helst helt lik den Ostepåpp unboxet her på forumet for litt siden.

Evt. ringt en klokkepusher og sett hva de kunne skaffe smurfen for og hva man må ut med for en kliss ny daytona wg på lenke...

Du får i hvert fall en LNIB daytona wg på lenke fra usa momset inn for godt under 200k...

Mye bra forslag her, mikkemus. Jeg tror jeg hadde vært så lite fornuftig at jeg hadde slått til på et ur. En AP RO i gull på lærreim, er ikke det omtrent 200k

Bra tråd, mikke!

Sitter "midt i" vurderingene og tenker litt på hva det neste skal bli. Ikke det at det er veldig nært forestående, da jeg nå skal nyte min Patek, men man har jo alltid et lite blikk mot det neste i denne bransjen.

Ikke overraskende har jeg en Rolex Daytona 116515LN på listen. Høyt på listen. Den "fits the bill". Vurderingene av den har jo sin egen lille tråd her ute også. Tror nok den kommer inn en gang.
I tillegg har jeg lenge hatt en Vacheron Constantin Malte Chronograph 47120 på samme liste. It fits. En utgått utgave, men særdeles classy og elegant ur. Kanskje den mest collectable VC der ute.

Ellers.... nææh, ikke noe. Det må bli en av disse. Tenker jeg nå. I dag. Kl 1932.
;)

PS
ChristianN har nok rett mht min Nautilus. Der må du vesentlig nord for 200. Dessverre......

Hadde vært fristet til PP eller noe nyere i edelt metall selv. Og jeg tror egentlig jeg er en 4klokkers mann. Hvis ikke blir de ikke bruk nok til å forsvare plassen sin.

Har registert at det er AP ROO og Daytona YG "Paul Newman" feber blant moderatorene på TRF..mye pent å se :cool:

Tror jeg hadde svidd av alt på en klokke...skal man først bruke en slik sum kan man like greit ta den helt ut på et ur :D

Nå kan jeg ikke prisene sånn uten at, men hvis flaksloddet skulle endeopp på 3x200k
så hadde jeg i nåværendesituasjon "trygget meg noen klassikere"

Ser for meg en PO 42mm, Sub, Explorer II hvit skive, Speedy Pro og en Sinn på lenke som beater.
Ufattelig kjedelig ogforutsigbart for dere insatte men "utad" skylle jeg da ha en noenlunde komplett samling :)

Kanskje skulle jeg gått for noe snaddersamt dressur med passe mye gull bare for å trygge alderdomen.

Gjerne pent brukt og levert på dørr av Mogens selvfølgelig ;)

Vanskelig å si, men hadde mest sannsynlig kjøpt en 16618, en Panerai 312 (evt. 233) og en AP 15300...
Evt. bare toppa heila driden å gått for en Pam 289 eller en brukt PP 5712.:p

Her måtte det blitt flere enn en klokke, og jeg hadde kjøpt brukt!

Sub C - 45'
AP 15300 - 60'(?)
PAM 111 - 30'
Striking 10th - 65'

Med forbehold om at jeg ikke er så godt bevandret i bruktprisene i dette segmentet... :)

1 Patek philippe Aquanaut 5165A er ikke det den på 38mm
2 Jaeger lecoultre master chronograph
3 Omega seamaster 300m midsize
4 Breitling superocean heritage grønn

Eventuellt
stryke omega og breitling, for å gå for en Rolex lv flat four synes det faktisk gjør mye med det 4-tallet. ;)

F*** hva er det jeg driver med, jeg vil jo ha en panerai!! Ut med Omega og breitling INN med en panerai 048:oops:

Hadde ikke det blitt sånn ca? :confused:

:D

A. Lange & Söhne 1815 i hvitt gull. Tror denne ligger på rundt 150k.
Vintage Rolex GMT Pepsi for resten av pengene.

Nautilus 5980. Måtte da punget ut 130k ekstra.

Eller

Seadweller 16600 ca 35-40k
Nautilus 5711 ca 140-160k

Eller

ALS langematik perpetual ca 200k

Min favoritt, Grosse Lange 1

Har hatt gleden av å prøve denne på armen, og den er virkelig elegant.

Hadde jeg hatt 200k tror jeg at jeg hadde satset på denne rekka:

Rolex Explorer I 36mm ca 20 000,- (perfekt allround-klokke, kan brukes til det meste)
Rolex Submariner REDSUB ca 60 000,- (ikonisk vintage klokke)
AP RO 15300 ca 70 000,- (high end, og nydelig design, kan brukes til fest og hverdags hvor man er pent kledd)
Rolex Daytona ca 50 000,- (en chronograf må være med i samlingen, og daytona står høyt på chronograf-ønskelista)

La til hvilket bruksområde jeg hadde sett for meg klokkene hadde blitt brukt til også.

Det er en mulig liste for min del, jeg tror jeg hadde fått dekt det meste av behov med de klokkene ihvertfall. Men hadde kanskje trengt en helgull, og en skikkelig beater, osv osv, heheh

Men jeg hadde gjort meg selv til en kriminell, da jeg ikke hadde momset inn klokkene, prisene er pent hentet fra chrono24 uten mva, ooæææææ:eek:

400 000 Casio G-shocks... :p

Jeg er ikke sikker. Jeg tror at jeg ville gått for en brukt Patek eller noe lignende. Eller kanskje fullt opp med litt billigere enkeltstående klassikere (redsub osv.). Veldig vanskelig å si for min del :)