hva ville du valgt? (og hvorfor)

Hva ville du valgt? (og hvorfor)

• butikk-ny 116610LN

Stemmer: 0 0,0%
  • brukt utgått modell 16610

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0
Medlem
31. juli 2010
Sted
Stavanger
Hvis du kunne valgt mellom:

1.splitter ny 116610LN submariner rett fra butikk.

2.Brukt 16610 submariner og omega måneklokke (eller noe annet snadder 10-15.000kr)

Hva ville du valgt? Hva synes du om den nye subben kontra den gamle? Som dere skjønner så greier jeg ikke bestemme meg. Hadde satt pris på om noen kunne delt noen meninger med meg:p

Det eneste jeg er noenlunde sikker på, er at begge disse kombinasjonene egentlig er ganske OK..;)

Denne problemstillingen er ikke langt unna den som jeg har jobbet med mang en gang, dvs om jeg skal bytte ut min 16610 med en 116610. Selv har jeg både 16610 og diverse annet snadder, så det er ikke snakk om noe one-watch uansett. Hvis det er snakk om å kjøpe en brukt 16610 til tja... cirka 30k eller en ny ceramic til 50k så hadde jeg ikke vært i tvil: Gå for den nye!! Den gamle har absolutt en viss karisma som er vanskelig å finne i den nye, men samtidig er den nye forbedret på de fleste områdene. Ny mer massiv lenke, ny større kasse, maxi-dial, you name it... Den nye er mer "luksus" enn den gamle. Der den gamle bærer preg av å være en arbeidshest er den nye mer flashy (dog på en positiv måte) og gir inntrykk av å være et dyrere ur (noe det for så vidt er).

Ellers ønsker jeg deg lykke til med avgjørelsen og det fremtidige innkjøpet. Ikke noe er så moro som å lete etter og realisere ny klokke!

Just my 2 cents :)

Jeg ville gått for 16610 + noe annet digg rett og slett fordi jeg liker den gamle slanke kassa bedre enn den nye.

16610:
+: Slank kasse, lavere total vekt.
-: Låsen på lenka er litt slarkete.

116610:
+: Lenke & lås. Ripefri bezel.
-: klumpete kasse, tyngre enn før.

Ellers er vel maxidial en smakssak. Den nye Suben oser av kvalitet ift den gamle, men den gamle danker ut den nye på sjarmen.;)
Jeg ville skaffet meg en 16610 nå og eventuelt gått for en Hulk senere.

Den nye lenka og låsen taler sterkt for 116610. Må si jeg fallt litt for SEL og nye claspen. Samtidig er den ganske diger i forhold til 16610

Så denne review'en på youtube. Bare å spole forbi delen der han går forbi papirerne. Selve reviewen er informativ.

takk for alle innspill!

Jeg ville gått for 16610 + noe annet digg rett og slett fordi jeg liker den gamle slanke kassa bedre enn den nye.

16610:
+: Slank kasse, lavere total vekt.
-: Låsen på lenka er litt slarkete.

116610:
+: Lenke & lås. Ripefri bezel.
-: klumpete kasse, tyngre enn før.

Ellers er vel maxidial en smakssak. Den nye Suben oser av kvalitet ift den gamle, men den gamle danker ut den nye på sjarmen.;)
Jeg ville skaffet meg en 16610 nå og eventuelt gått for en Hulk senere.

Enig. Dessuten er følelsen av en butikkny klokke ikke verd verditapet, synes jeg. Kjøper du en 16610 til en fornuftig pris, og vil bytte den ut neste år, kan du sannsynligvis selge uten å ha tapt penger.

Ja takk begge deler?

Gikk først for en 16610. Så en explorer2. Og så ble det jaggu en 116610LV.

Av disse tre får uten tvil LVen mest armtid. Jeg liker at den er litt blankere, litt større og noe jeg har kjøpt nytt selv. Ikke at brukt i seg selv er avskrekkende, men jeg liker at jeg jobbet ræva av meg og kunne ta meg råd til å ta en tur til urmakeren og kjøpe den ny.

For meg ble det en spesiell sak, men jeg ser jo absolutt at det ikke nødvendigvis er slik for alle andre - og jeg ville ikke utelukket at neste klokke blir brukt (så lenge jeg klarer å holde meg unna Black Bay...).

Uansett...!

Kvalitetsfølelsen mellom 16610 og 116610 er enorm. 116610 kjennes ut som en klokke i det prissegmentet vi her er, 16610, vel, kanskje ikke fult så mye.

Og dette kommer fra en som strengt tatt er veldig glad i 16610'en sin også...

Kvalitetforskjellen er så stor mellom 16610 og 116610. Det er to vidt forskjellige klokker.

Fordelen med 16610 er jo at den har det klassiske designet. Kjøper du 16610 så må du kanskje belage deg på en service.

Har du pengene til en 116610 nå så ville jeg gått for den. Så kan du fortsette jakten på en Speedmaster etterpå :)

Kjøper du 16610 + 3570.50 nå så blir det litt sånn: Now what? :confused:

Følelsen av å handle ny hos forhandler er jo veldig deilig.

Finn en pent brukt 116610. Da bør du kunne spare ca 10k i forhold til nypris... Da trenger du bare 6-7k for å ha råd til en brukt 3570.50. Dette sparer du i løpet av sommeren og handler til høsten!

Ta-da! Både pose og sekk! ;)

Jeg ville gått for splitter ny. Men det er fordi jeg kjøper ur for å beholde det over lang tid. Et ur av gangen altså. Er du en som kjøper og selger er nok alt 2 langt å foretrekke. Men jeg ville gått for alt 1.

Det tror jeg ikke du finner svaret på før du prøver begge på hånden :D Helst samtidig, for virkelig å kjenne og se forskjellene. Det burde jo være mulig å få til på en GTG, evt ta med deg en (TS?) kompis med 16610 til urmakeren og be om å få se på en ny Sub.

Ellers er det jo en fantastisk duo med Sub og Speedy :D

Enig med Anders, du må prøve selv.

Ser at mange trekker frem kvalitetsfølelsen på Sub - C, men for meg er det nettopp "skranglefølelsen" som gjør at jeg liker 16610. Vi er jo alle forskjellige ;)

Vurderte selv lenge til og fra osv. før jeg tok mitt valg.
Konklusjonen min var at 16610 satt bedre på mine pusslete håndledd.

Har du mulighet til å prøve begge, helst samtidig, så er det vel bare å håpe på at du får godfølelsen for den ene.

Ellers er vi vel alle her inne enige om at ingen av dem er feil.:p

Jeg synser om noe jeg ikke har pejling på,
men gjerrigbukken i meg og logiker'n sier at du har mest moro med Speedy og 16610 til samme peng som en ny 116610.

For meg er valget relativt enkelt da jeg liker 16610 bedre, uansett pris. Synes det blir litt "bling" med den nye. Selv skaffet jeg meg en 14060 nylig og jeg synes den sitter perfekt på håndleddet.

Finn en pent brukt 116610. Da bør du kunne spare ca 10k i forhold til nypris... Da trenger du bare 6-7k for å ha råd til en brukt 3570.50. Dette sparer du i løpet av sommeren og handler til høsten!

Ta-da! Både pose og sekk! ;)

+1

Visdomsord fra boenna :grin:

Jeg syns uten tvil 116610Lv Sub-C .. Hvorfor...

1. Cal 3135 med “Parachrom Bleu” hairspring (Nyeste urverket med ny fjer)

2. Keramisk bezel (Mindre riper og merker, minus kommer kun i en farge)

3. Ny kasse mere solid (Støre tyngere kasse, mere robuster mere kvalitets følelse)

4. Ny lås mere solig og en mere fast kvalitets følelse. (Den nye låsen har en fjerbelastet låse og opne mekanisme samt er justerbar under med flere hakk)

5. Blå lumen (Jeg er svak for blå :D )

Jeg har sett på 16610 og det er en fin klokke ikke noe tvil om det. Men jeg får liksom ikke helt den kjøpe lysten når jeg har den i hånda. Det mangler liksom noe. (Det skal være sagt at jeg ikke er noe vintage type).
Den virker litt lett og litt slapp liksom. 116610Lv har en perfekt vekt og har alt det nyeste Rolex har og tilby per dags dato.

Mange syns vintage er super sjarm, mulig jeg ikke har kommet meg ditt, må si at den nye kassen, keramisk bezel, nye låsen har vokst veldig på meg. For meg er 116610Lv klokken jeg ville ha kjøpt meg uten tvil...

se link review:
http://luxurytyme.com/en/rolex-reviews/review-of-the-rolex-116610-submariner/

Rent objektivt liker jeg muligens den gamle kasseformen litt bedre, den er slank og klassisk. Men jeg har jo virkelig falt for den nye formen også..

For å gjenta andre (og muligens meg selv); du MÅ prøve begge klokkene.

Forskjellen på dem går hinsides forbi bare det visuelle.. følelsen er vidt forskjellig og du har tross alt denne på deg nesten hver dag, følelsen av hvordan det kjennes ut *ER* viktig :)

Jeg syns uten tvil 116610Lv Sub-C .. Hvorfor...

1. Cal 3135 med “Parachrom Bleu” hairspring (Nyeste urverket med ny fjer)

2. Keramisk bezel (Mindre riper og merker, minus kommer kun i en farge)

3. Ny kasse mere solid (Støre tyngere kasse, mere robuster mere kvalitets følelse)

4. Ny lås mere solig og en mere fast kvalitets følelse. (Den nye låsen har en fjerbelastet låse og opne mekanisme samt er justerbar under med flere hakk)

5. Blå lumen (Jeg er svak for blå :D )

Jeg har sett på 16610 og det er en fin klokke ikke noe tvil om det. Men jeg får liksom ikke helt den kjøpe lysten når jeg har den i hånda. Det mangler liksom noe. (Det skal være sagt at jeg ikke er noe vintage type).
Den virker litt lett og litt slapp liksom. 116610Lv har en perfekt vekt og har alt det nyeste Rolex har og tilby per dags dato.

Mange syns vintage er super sjarm, mulig jeg ikke har kommet meg ditt, må si at den nye kassen, keramisk bezel, nye låsen har vokst veldig på meg. For meg er 116610Lv klokken jeg ville ha kjøpt meg uten tvil...

se link review:
http://luxurytyme.com/en/rolex-reviews/review-of-the-rolex-116610-submariner/

Synes dette summerer det opp ganske godt. Ja om man ikke er en vintageslut da8)