Hvem er tidenes beste James Bond?

Hvem er den beste James Bond

  • Sean Connery

    Stemmer: 0 0,0%
  • George Lazenby

    Stemmer: 0 0,0%
  • Roger Moore

    Stemmer: 1 50,0%
  • Timothy Dalton

    Stemmer: 0 0,0%
  • Pierce Brosnan

    Stemmer: 0 0,0%
  • Daniel Craig

    Stemmer: 1 50,0%

  • Antall stemmer
    2

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.356
Sted
Oslo
La oss få avgjort dette nå, en gang for alle. Begrunnelser mottas med takk.

Dette har jeg nemlig diskutert over utallige glass sterk drikke alt for mange ganger nå. Nå er det på tide med et endelig svar!
 
Jeg skjønner ikke spørsmålet. Hvem er best James Bond? Det må vel være Bond selv det da... Som forøverig må begynne å trekke på årene nå... Hmmm.
 
Connery.

Eller Pierce, siden han fulgte meg gjennom oppveksten.

Craig er heller ikke dårlig.



Tror jeg avstår fra å stemme jeg :p
 
Det var Sean Connory som gjorde Bond til den legenden han er blitt. Uten ham hadde ikke Bond filmene blitt så populære. Han er den største.
 
Sean Connery. Lazenby ser utilpass ut, Moores filmer minnet i økende grad om Olsen-banden, Dalton var en altfor flink skuespiller for rollen og Brosnan det motsatte. Craig er ok, men det er lite Bond-særpreg igjen. Connery hadde de tøffeste bilene, peneste klokkene, og damer med navn som Honey Rider og Pussy Galore. Den siste var lesbisk inntil hun traff Bond, hvilket vel er argument nok i seg selv.

Brosnan var kanskje den beste til å lire av seg lumre Bond-typiske sjekkefraser, men det var Connery som fremførte denne perlen:

James Bond: Who are you?
Pussy Galore: My name is Pussy Galore.
James Bond: I must be dreaming.
 
Sean Connery er best av de gamle, men jeg må si at Daniel Craig er mye kulere enn Pierce Brosnan.
 
Jeg synes faktisk at Pierce Brosnan var en bedre 007 enn Daniel Craig. Sistnevnte er en mer Hollywood actionhelt ala CIA enn en britisk dobbelagent med stil.

Sean Connery er dog den beste.
 
Trodde stort sett hele verden (over 20) var enig om at Sean Connery var den ekte James Bond.:confused:

Den første Bond filmen jeg så var med Connery, og dermed var det vanskelig å forestille seg andre.
Craig er forøvrig den nest beste. Litt mindre fløtepus, akkurat slik Bond var i de tidlige filmene med Connery.

Dessuten går det rett og slett ikke an å bli skikkelig hemmelig agent, og samtidig være så femi som de i mellom Connery og Craig. Dette er jeg rimelig sikker på.;) Har lest en god del spenningsromaner, så dette tror jeg at jeg har greie på. Er det noen hemmelige agenter her inne som kan bekrefte dette kanskje?:p
 
Connery er best, men Craig er NESTEN like god. De andre kan man ikke regne med av samme grunner UJU nevner over. Og ja, selvfølgelig er jeg hemmelig agent, ellers hadde jeg jo bare brukt mitt virkelige navn som nick...
 
Sean connery er james bond. På en god andreplass setter jeg George Lazenby. Han hadde nok blitt en utrolg god bond med flere filmer bak seg, noe det dessverre ikke ble. Piercern kommer på tredje, Timothy på fjerde, ingen på femte og Daniel Craig på sjette.
 
Setter Sean Connery på første og Timothy Dalton på en god andre plass. Pierce brosnan på tredje.

De nyeste filmene med Daniel Craig er kule, men han er ingen James Bond! I tillegg så er han bare 1.78 m høy, med andre ord den minste James Bond noensinne! :p

James Bond er ikke lav.
 
Setter Sean Connery på første og Timothy Dalton på en god andre plass. Pierce brosnan på tredje.

De nyeste filmene med Daniel Craig er kule, men han er ingen James Bond! I tillegg så er han bare 1.78 m høy, med andre ord den minste James Bond noensinne! :p

James Bond er ikke lav.

Enig!

Daniel Craig er mer Hollywood actionfigur enn de forrige. Synes ikke det passer seg en britisk gentleman :p
 
Sean Connery er utvilsomt den beste klassiske James Bond. Men jeg må innrømme at jeg liker de nyeste filmene med Daniel Craig. Det er alt for striglet i de tidligere filmene (spesielt Brosnan perioden), mens de nye er mer brutale. Pluss historien som vises i de som flashback i de siste filmene der James Bond ennå ikke er 007, men arbeider seg opp mot denne legendariske tittelen.
 
Jeg stemte på Sean. Men Daniel er veldig kul han også.
Råere på en tidsriktig måte.:cool:

Forøvrig +1 til deg Lebowski.
 
Her går jeg nok delvis mot strømmen, men pytt; - da jeg ikke har det store forholdet til Mr Connery i Bond-rollen.
Det skyldes bare at jeg ikke har sett så mange av filmene.

Daniel Craig er min lille (lave?) "favoritt".;)
Begrunnelsen ligger nok i den gode kombinasjon av akseptabel skuespillerprestasjon og rolletolkning, sammen med et fiffig manus og god regi.
Sistnevnte fordi Craig spiller en Bond som gir oss et innblikk i og svar på hvorfor Bond blir den Bond han blir i alle de forutgående filmer som ble produsert før Craig fikk rollen.

Forøvrig blir jo denne morsomme meningsmåling litt som "- liker du vintage Rolex eller nyere Rolex best"?
For noen er svaret åpenbart og spørsmålet på grensen til banalt; - for andre en absurd, ja til dels fornærmende, problemstilling som man ikke skal tillate å spørre om.....;)