Hverdagsbeater?

Medlem
9. nov. 2009
Må være helt ærlig å si at jeg ikke helt forstår konseptet, jeg mener man skal bruke klokkene man har, ser ikke helt poenget med å ha en flott klokke liggende kun for å brukes ved spesielle anledninger. Jeg mener det er greit at man har en klokke til slikt, eks jeg brukte Day-daten til slikt. Men alt annet brukes når jeg føler for det uavhengig av hva jeg skal. Klippet gresset og skrudde opp et dårlig bord på terrassen i går med datejust II på armen. Synes det er helt greit :)
Klokke skal brukes, jeg er forsiktig og meget bevisst på at jeg ikke får riper osv. Det er noe jeg har blitt vant til uansett type klokke jeg har på armen. Eneste jeg er bevisst på ift klokke valg er at jeg lar klokkene med skinnreim ligge på en varm dag pga svette. Ellers er de alle frittvilt!

+1

Helt enig. Nå har ikke jeg klokker i den klassen de fleste her inne har, men har en Breitling Colt Chrono som får bli med på alt. Lenken ser ut deretter også, men den kan poleres ved evt. salg.

Dog sparer jeg mine mekaniske klokker for trommespillingen. Liker ikke ha noe på håndleddene da uansett.

For min del gikk 16610'en av armen i går når det var paintballspiling, ellers fikk den være med på tur med Leo, kjøring av ATV, pistol og lerdueskyting.

For min del holder jeg de kostbare klokkene unna maling og beis, det er bare teit å utsette dem for. Ren dressklokke er unntaket da disse ikke har noe å gjøre i en slik situasjon uansett. Vanntetthet er også et aspekt som hensyntas.

Det er vel en god plan att alle klokker man har skall brukes. Selv bruker jeg en daytona stål til alt med gresklipper, sport, bading... Gamle pleksi klokker er litt kjekt å kun bruke ved roligere aktiviteter da det er så mye styr og peng å få skiftet pleksin (ikke alt går å polere vekk) og så er det små ting inne i maskineriet som kan ödelegges på kalibrer som ikke produseres lenger (brukte 1mnd og en formue på å finne et "krone hjul" til en Rolex kaliber 1030:( )