Hvilke er penest og skulle du velge som din første Panerai?

Hvilke er penest og ville vært din første panerai?

• Panerai 0111

Stemmer: 0 0,0%
  • Panerai 0112

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0
Ingen av disse to har easy-change-systemet.... Selv har jeg hatt 112 og har nå 000. Må si at renheten i en slik skive er å foretrekke. Men samtidig er 111 også et meget godt valg. En av forskjellene mellom 111 og 112 er at 111 har chronometer-sertifikat. Det har ikke 112. Angivelig pga at den ikke har sekundviser :p

Vippet lenge frem og tilbake med samme problemstillingen selv; 112, 111, 112, 111, 112, 111, 111, 111, 111, .... etter mye frem og tilbake ble det 111. Det avgjørende var at jeg bare måtte ha noe som beveget seg, sekundviseren på 111. Om jeg gjorde det rette må tiden vise.

Ingen av disse to har easy-change-systemet.... Selv har jeg hatt 112 og har nå 000. Må si at renheten i en slik skive er å foretrekke. Men samtidig er 111 også et meget godt valg. En av forskjellene mellom 111 og 112 er at 111 har chronometer-sertifikat. Det har ikke 112. Angivelig pga at den ikke har sekundviser :p

Hvorfor byttet du fra 0112 til en 0000?

Det enkle er ofte det beste og en 0112 er stilren og er vakkert kunstverk. Men samtidig er det noe spesielt ved å se at uret fungerer. Men rent praktisk så er det noe jeg aldri bruker. Jeg har hatt en Breitling Chronomat Evolution og brukte aldri sekundviseren.

Hvorfor byttet du fra 0112 til en 0000?

Det enkle er ofte det beste og en 0112 er stilren og er vakkert kunstverk. Men samtidig er det noe spesielt ved å se at uret fungerer. Men rent praktisk så er det noe jeg aldri bruker. Jeg har hatt en Breitling Chronomat Evolution og brukte aldri sekundviseren.

Beklager, så ikke denne før nå.

112´n ble solgt i et svakt øyeblikk. Senere meldte savnet seg og en 000 var det som ble tilbudt på tidssonens salgsside. Det skal også nevnes at jeg ved kjøp av 112 stod mellom den og 000 og det også den gang var tilfeldighetene som avgjorde (på ferie i sør-frankrike var det ikke akkurat bare å velge og vrake mellom de rimeligere Panerai-modellene tilbake i 07).

Beklager, så ikke denne før nå.

112´n ble solgt i et svakt øyeblikk. Senere meldte savnet seg og en 000 var det som ble tilbudt på tidssonens salgsside. Det skal også nevnes at jeg ved kjøp av 112 stod mellom den og 000 og det også den gang var tilfeldighetene som avgjorde (på ferie i sør-frankrike var det ikke akkurat bare å velge og vrake mellom de rimeligere Panerai-modellene tilbake i 97).

Så det var ikke mer komplisert, nesten litt skuffa jeg. :) Det virker som om de fleste som kjøper Panerai tar valget ved å lytte på magefølelsen/følelsene.

Når det gjelder Panerai's polert stål så lurer jeg på om det tiltrekker seg like mye riper og "sår" som Breitlings klokker med polert stål. Jeg har tidligere eid en Breitling Chronomat Evolution som jeg brukte hver dag og jeg syntes den fikk så mye riper utrolig fort (særlig lenken) og jeg ble skuffet. Jeg kan derfor ikke se for meg at jeg kommer til å eie en blankpolert breitling igjen. Men er Paneraiene noe bedre?

Panerai er dessverre ikke noe bedre, men med tanke på at det ikke er lenke, så kan man jo kanskje si at det sånn sett er bedre?!

Blankpolert er blankpolert ;)

Det var det jeg fryktet. Men de er jo så pene og faktisk så pene at jeg kjøpte min første Panerai i dag. Jeg endte opp med en Pam 005. :) UTROLIG PEN!