Hvilke klokker finnes med disse kriterier?

Medlem
12. nov. 2011
Jeg er på jakt etter en hverdagsklokke med som må oppfylle disse kriteriene:

- Ikke roterende bezel
- Se bra ut med lenke og reim
- Skru-ned krone
- Ikke kronograf
- Ikke tall på skiven
- Helst 200 m, men 100 kan gå.
- Helst under 10 000kr, enten brukt eller ny.
- Helst mellom 36 - 40mm
- Enkel, stilren
- Gjerne chronometer
- Quartz er også intressant dersom det er HEQ

Den foreløpige klokken jeg har sett med disse kriteriene er Sinn 556. Hvilke andre finnes?

Omega Aqua Terra...

23110392103001-20.png

Støtter den. Passer perfekt til dine kriterier, men muligens ikke på pris. da velger du selvsagt den forrige modellen. Her er den jeg selv hadde (og savner):

L1000793.jpg

TBE_8910.jpg

Aqua Terra hadde definitivt passet, men jeg har ikke sett disse brukt for under 15 000kr såvidt jeg husker. For den prisen hadde jeg nok heller valgt en brukt Datejust.

Redigert:
Selv syntes jeg longines conquest er en spennende klokke for en billig penge som treffer kriteriene dine greit ?

L3.677.4.56.6 Longines Conquest Black Dial Bracelet Pris 5.995,-

Denne her syntes jeg er stilig, har nesten kjøpt denne flere ganger, men kom til konklusjon at klokka kunne vært mere påkostet, og derfor bare blir en ventebolle før en panerai eller speedy kommer inn i samlingen.

Men hadde det sittet et eta 2824-2 elabore/top grade i denne hadde jeg nok ryka temelig fort. For den er utrolig pen!

Aqua Terra quartz er ikke så intressant for meg, ettersom det ikke er et HEQ verk i den.

Aqua Terra hadde definitivt passet, men jeg har ikke sett disse brukt for under 15 000kr såvidt jeg husker. For den prisen hadde jeg nok heller valgt en brukt Datejust.

Solgte min for 12k. Da så den mer eller mindre ny ut. Boks, papirer, tags og alt. Tror du skal kunne finne en fornuftig priset om du er tålmodig. En klokke som lett kunne vært kun-en-klokke-klokken.

Solgte min for 12k. Da så den mer eller mindre ny ut. Boks, papirer, tags og alt. Tror du skal kunne finne en fornuftig priset om du er tålmodig. En klokke som lett kunne vært kun-en-klokke-klokken.

Var det mekanisk med lenke?