Hvilke verktøy trenger jeg for bytte av lenke på Breitling?

Medlem
27. mai 2014
Innlegg
203
Sted
Skien
Heisann :)

Ser ut som det jo forøvrig er ganske enkelt å bytte mellom lenker på en Breitling Avenger II GMT med rett verktøy. Er det
da et slikt barettverktøy en trenger? Ser dette kommer i flere størrelser - hvem trenger jeg? Klokka har denne Breitling professional III stållenka på nå. Tenkte å enklere kunne selv bytte mellom stål, gummi og skinn (har alle)

Tenkte da på dette verktøyet som ligger i nettbutikken: Bergeon 6767-F. Ser ut som den std har 1.0mm klo og 0.8mm stift. - passer denne størrelsen?

På forhånd tusen takk :)
 
Tusen takk for raskt svar @Fyrsten :) Hva er forresten den mest normale størrelsen på skrujern hvis en vil prøve å legge til/fjerne links på de breitling stål lenkene? ser dere leverer fra 1,20 mm til 2.0 mm?
 
Redigert av en moderator:
Tusen takk for raskt svar @Fyrsten :) Hva er forresten den mest normale størrelsen på skrujern hvis en vil prøve å legge til/fjerne links på de breitling stål lenkene? ser dere leverer fra 1,20 mm til 2.0 mm?

@docbilbo

Klokken din har Breitling Professional III, men jeg vet dessverre ikke hvor store skruer som sitter i denne.

Det står kanskje i instruksjonsboken til klokken din – evt. ring forhandleren der du kjøpt uret så har de trolig svaret.
 
Redigert av en moderator:
Barettverktøyet fungerer knallbra. Sjølv kjøpte eg meg eit lite skrujernsett på Clas Ohlson som har gjort susen til øvrige ting.
 
Kan være greit å bruke en liten dråpe locktight på skruene når du skrur de inn igjen, så er man på den sikre siden.