siggen7 skrev:
Det har dukket opp en hel del NOS Breitling og Rado klokker fra 70 tallet mange steder, jeg er svært skeptisk til at det finnes så mange i svært god stand. Uten å si at dette er tilfelle for denne klokken, tror jeg at det er snakk om repro fra kina.
Nå skal ikke jeg være bombastisk her, og jeg kan uansett ikke nok om Breitling til å vite om dette er en ekte klokke eller ikke, men når det gjelder modellen det her er snakk om, så finnes det en historie om at en hel haug med denne og lignende kronografer ble funnet på et lager.
Historien har vært omtalt i et klokkeblad (uten at jeg husker hvilket det er snakk om), men handler om at Breitling hadde et stort lager av enkle kronografer som de ikke fikk solgt da verden gikk over til Quartz, og da firmaet ble solgt i 1979, så ble disse lagt i en safe. Innholdet ble gjenoppdaget nesten 20 år senere, og derfor finnes det altså mange automatiske kronografer fra Breitling som er NOS. Modellen det her er snakk om, er en av de modellene som fantes i safen.
Men prisene er et stykke unna nye Breilingur, for å si det sånn.