Hvilken foretrekker dere?

Hvilken?

• Antall stemmer
    107
  • Avstemningen stengte .

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
I øvelsen meningsløse tråder, er dette min favoritt :p:eek:

Hvilken klokke ville dere prioritert for fremtidig anskaffelse i mitt sted, og hvorfor?
Ta utgangspunkt i at "samlingen" består av Speedmaster 9300, Panerai 312 + Helson Bronzo. De to første blir.

(lånte bilder)

1. Rolex Daytona SS modifisert med "Panda"-skive
660264d1332511924-fs-rolex-ss-daytona-116520-random-s-n-modified-panda-racing-dial-3a.jpg

2. Rolex Explorer II Sort
rolex_image.2575073.jpg

3. Samme, hvit
New+Rolex+Explorer+II+Baselworld+2011+white+dial.jpg

4. Rolex GMT-c, sort
PC-hypophyse-----from-Viena-Austria-Rolex-GMT-Master-II-116710_2008-10-30_10-35-04_800.jpg

5. Samme, blå/sort
Rolex-GMT-Master-II-116710BLNR-1.jpg

I utgangspunktet ville jeg sagt Daytona, men siden du allerede har en chronograph ville jo det rasjonelle valget vært en GMT komplikasjon. Der foretrekker jeg Explorer II med hvit skive (du har jo ikke hvit skive i samlingen).

Men når ble vi rasjonelle? :p

Derfor stemmer jeg for Daytona.

I utgangspunktet ville jeg sagt Daytona, men siden du allerede har en chronograph ville jo det rasjonelle valget vært en GMT komplikasjon. Der foretrekker jeg Explorer II med hvit skive (du har jo ikke hvit skive i samlingen).

Ha ha, her har du mine egen tanker i et nøtteskall! Men heller nå likevel nesten mot en sort GMT-c... :p

Jeg stemte nå på en GMTc blå/sort, men samme for meg så lenge det blir en GMTc!!!:cool:

PS: Trenger ikke begrunnelse!:eek:

Med lignende argumentasjon som Thomas sier jeg GMT. Har ikke hatt den blå på armen, så fargevalget overlater jeg til deg :)

Støttes! :D

Jeg kan bare stemme på ett ur, så min stemme gikk til hvit Explorer II. Men jeg stemmer også for GMTII-C blue/black.

Daytona faller bort da jeg finner Speedmaster (både original og 44mm) mange hakk mer attraktiv enn Daytona.
Sort Explorer er ikke like flott som hvit i mine øyne. Og jeg liker blå/sort GMTIIC bedre enn sort. I tillegg trenger du jo GMT ;)

Daytona er sikkert bra, men modifisert ...? Vel, nå er det kun noen få utgaver av Daytona jeg er begeistret for, så den bortfaller.

Hvit Exp II er flott, men den nye blå/sorte GMT-en er bare helt nydelig. Min stemme går til den.

Om jeg fikk velge fritt blant disse - med det forbehold at jeg aldri fikk selge - ville jeg uten betenkning valgt GMT Blå/sort.

Daytona er sikkert bra, men modifisert ...? Vel, nå er det kun noen få utgaver av Daytona jeg er begeistret for, så den bortfaller.

Hvit Exp II er flott, men den nye blå/sorte GMT-en er bare helt nydelig. Min stemme går til den.

Om jeg fikk velge fritt blant disse - med det forbehold at jeg aldri fikk selge - ville jeg uten betenkning valgt GMT Blå/sort.

1+ Enig i alt du skriver, Minuteman. Min stemme gikk til GMT Blå/Sort. Daytona kommer på en god andreplass, men da uten modifisert skive. Heller sort eller hvit :)

Daytonaen er i en helt annen klasse enn de øvrige alternativene!

Eneste grunn til å velge noe annet er at du mangler de siste 15(?) tusen du trenger for å kjøpe Daytonaen...

Jeg har hatt alle disse klokkene (opptil flere ganger). Jeg har aldri hatt sansen for Daytona før jeg fikk min første for to dager siden. Standard SS med hvit skive. Jeg har alltid tenkt at Daytona var en "dameklokke", men helsike der måtte jeg bite i meg noe så sinnsykt. Jeg regelrett digger min nye Daytona. Utrolig behagelig på armen og rett og slett en utrolig lekker klokke fra ende til annen. Hvit skive nå på sommeren kunne heller ikke blitt bedre. De som trodde at denne skulle ut igjen, tok grundig feil. Så min stemme går til standard SS Daytona med hvit skive. GMT 2 sort på klar andreplass. Jeg liker den mye bedre enn sub feks.

Daytona! Fordi det er den feteste klokken i det utvalget. Skiven er sinnsykt stilig.:cool:

Du har jo allerede en chrono, men hvem bryr seg?;)
Min rangering er:
Daytona
Explorer II med hvit skive
GMT II blå/sort
Explorer II sort skive
GMT II sort skive

Ellers slår det meg at du trenger en helgull i samlingen.
GULL!!! komigjenna'. GULL!!! Du vet innerst inne at du trenger det.:p

Forresten en liten ting til: jeg har hatt exp2 42mm både med sort og hvit skive og jeg likte best den med sort.

Når det gjelder Panda-moddet Daytona er jeg ikke helt uhildet, så min stemme gikk til den :cool:

Men ellers synes jeg svart/blå GMT ser veldig bra ut, uten å ha prøvd en på hånden selv.

Daytona, er litt usikker på "renhet" men har sett at flere har kommet godt unna det her. Det er synd at modellen ikke leveres med litt flere skivevalg til SS originalt (Vi tar ikke - IKKE den diskusjonen nå altså). Ellers en GMT i blåsvart :) :) :)

Jeg klarer ikke å dy meg, men jeg synes IKKE du kommer unna med Panda-modding. Som Lervik sier: da nærmer man seg nesten fake, og jeg vil ikke utføre det for deg.

Jeg stemmer for Daytona! :D
Den har "vokst" på meg i siste! (Klokken altså!):rolleyes:

Lykke til med valget!