Hvilken Kemmner Tonneau?

Medlem
8. jan. 2012
Sted
Bodø
Jeg tror jeg har bestemt meg for penklokke, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken. Kemmner Tonneau kommer med mørk blå (nesten svart) skive og sølvvisere og -markører:
C00733D0-EEB1-462B-8E2A-AB3A7767A605-379-00000025B8AA63AD.jpg

Champagnefarget skive (med soleffekt) og gullmarkører/-visere:
9E982BB7-2D27-4106-863F-FBC4E542C0FC-379-00000025C0EBEE09.jpg

Og sist, men ikke minst, hvit skive (med soleffekt) og mørkeblå visere og markører:
7DF5D046-C9D8-4B27-88F5-1EC51CC1D115-379-00000025C81ADBCA.jpg

Alle er pene, men til dress? Klarer ikke å bestemme meg. Litt hjelp fra dere guruene?

Den første.
Hvit skive er pent, men den med mørk skive og sølvfargede visere er nok mest nøytral.
En skikkelig dressklokke bør etter min mening være så diskret som mulig. Den skal ikke ta oppmerksomheten fra dressen.

Ellers er alle klokkene du viser såpass klassiske at det ikke burde være noe problem.
Sørg heller for å bruke en rem som ikke bryter totalt med fargen på belte og sko.;)

Den svarte (den er svart, ikkje blå - biletet lyg, men det bua safirglaset gjer at det oppstår interessante fargenyansar).

Den champagnefarga er også lekker - men du trår aldri feil med den svarte.

GO 70's ;)

Neida, ta den med mørkest skive du. Lyse skiver skal ikke brukes etter kl 18 i vinterhalvåret. Om sommeren kan du bruke den døgnet rundt. Men den mørke kan du bruke døgnet rundt - året rundt.

Takk for innspill!

Det blir nok den svarte. Den med champagneskive hadde vært flott hvis kassa ikke hadde vært i stål. Ble rart sammen med gullviserene, synes jeg. Og som er nevnt her er nok den svarte mer allsidig enn den hvite. Kanskje jeg må ha to? ;)

Husk at Kemmner kan lage spesialkomboer på bestilling! Han lager til og med egne urkasser til deg, men akkurat det tror jeg kostet 2000EUR, så det blir jo litt i overkant. Men tenk om han kunne lage samme kasse i 14K gull på forespørsel? Det hadde vært noe. Skader jo ikke å høre. Gold Plated kunne hvertfall vært verdt å høre om, det kan jo til og med hende er realistisk.

Husk at Kemmner kan lage spesialkomboer på bestilling! Han lager til og med egne urkasser til deg, men akkurat det tror jeg kostet 2000EUR, så det blir jo litt i overkant. Men tenk om han kunne lage samme kasse i 14K gull på forespørsel? Det hadde vært noe. Skader jo ikke å høre. Gold Plated kunne hvertfall vært verdt å høre om, det kan jo til og med hende er realistisk.

Spennende forslag! Tror nok ikke det er aktuelt akkurat nå uansett, men hadde jo vært moro å høre. Hmm, tror jeg skal sende en epost en av dagene.