Hvilken klokke får sitte på hånden når julen ringes inn? (2015 edition)

Jeg trenger noe med bra lume når ormeyngelet begynner å løpe rundt og hyle i ekstase en gang mellom 0500 og 0630 slik at jeg kan konstatere at dette blir en lang dag. Utover dagen blir det nok av tunge løft og hente ting i kjelleren. Kona lar meg heldigvis få grille litt mat på julaften, så en mission timer er også gull. Hvis jeg overlever fram til middagen vil jeg unngå at klokker til et femsifret beløp blir et samtaleemne mellom svigerfar og svigerfar og en enig svigermor.

SKX009 har jo dessuten et innslag av rødt!

Jeg hadde tatt @Brocot sin hvis jeg ikke var en desillusjonert småbarnsfar!
 
I år blir det denne som får armtid..

410-3.JPG
 
Jeg synes Lunch sine juletips er greie. Her er ett:

Tips 5: Dress to impress
Når du endelig får på deg dress i julen, kan du leke at du er mellomleder med ambisjoner.

Siden jeg ikke har slike ambisjoner, så slipper jeg dress-ur - og kan gå i noe mer avslappende. :)

Husk også tips nr. 6.

Tips 6: Øv på møteansiktet
Når dere sitter der og pakker opp gaver, kan du si «den var fin» på samme måte som du pleier å si «det var en god idé, den skal jeg ta med meg videre» i møter.
 
Det har de siste årene vært Vintage Tissot, konfirmasjonsklokken, som har vært brukt i julen.
Det vil si denne:
image-5.jpg


Den matcher slipset.

I år føler jeg veldig for SMP-007, men det er litt tidlig å si.... Det er i år første gang følelsen for å rokke ved tradisjonene har meldt seg... (Faren for å bli raddis truer?)

8
 
Det har de siste 65 årene vært Vintage Invicta, dåpssklokken, som har vært brukt i julen.
Det vil si denne:
image-5.jpg


Den matcher slipset. Hva matcher ikke, lizm?

I år føler jeg veldig for SMP-007, men det er litt tidlig å si.... Det er i år første gang følelsen for å rokke ved tradisjonene har meldt seg... (Faren for å bli raddis truer?)

8
Det er flott med tradisjoner :) Jeg tror jeg spør på vegne av flere når jeg reiser spørsmålet om slipset ditt faktisk ser slik ut (med påhektet krimskrams, eller om dette rett og slett dreier seg om en fotomontasje? ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvis jeg i det hele tatt gidder gå med klokke i jula - så blir det et valg inspirert av @Nessuno79 sitt valg. Dvs. jeg velger også noe med litt sjel - og ikke nødvendigvis bling, skinn og dressur. Gjenspeiler således mitt syn på jula; fylt med sjel, enkelthet og familie - og ikke oppleve det som et businessmøte. Valget blir således denne:

10838779_1514582055491465_1954003646_n.jpg