Hvilken klokke får sitte på hånden når julen ringes inn?

Det blir helt sikkert arvegodt på julaften:)
AB5A33D2-B7D0-40CC-BBCE-126F430432E2-3478-00000940461D1334.jpg


Så får det bli litt nyinnkjøpt japansk en annen dag i jula.
image-9.jpg
 
Jeg kommer nok til å kose meg med mye klokkebytting i julen, men når klokkene ringer til gudstjeneste på julaften er det fars ur som skal på hånden. Det er fast tradisjon. På med fars slips og fars ur (med nylonrem som matcher slipset :)). Så settes lys på graven og et agnostikerhjerte varmes av julesalmer og fellesskap.

Patek, JLC, IWC og Rolex all ære. Affeksjonsverdien ligger i den gamle Certinaen.

Klokkebilder409-1.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
På julen är det guld!

Longines Conquest cal 291. År 1961, 18k

God Jul på Er!

DSCN2873_zpsd80f077c.jpg

DSCN26941.jpg



Anders.S
 
Jeg er offshore på julaften, så da blir det nok Rolex Sub ettersom det er eneste klokken jeg har med.
 
Blir nok gode gamle 2254 gitt, men usikker på om det blir på lenke eller hjemmesnekret sort lærreim med hvit søm.
Ubrukelig dårlig bilde men ...
20121111_102759.jpg
 
Første del av julaften vil det bli denne. Få ut de siste gavene, besøke min gamle mor, den tradisjonelle julespillinga med korpset i kirka, et av årets høydepunkt.


tissot1of1.jpg



Til gaveåpninga i familiens skjød med en liten Laphroaig utover kvelden blir det denne.


Klokkesamling11of16.jpg


Forøvrig - et stort LIKER til alt i denne tråden. Morsomt å se nydelig gammelt arvegods gå foran ur til tresifrede beløp.:)
 
Backup, med alarm i tilfelle jeg får sjansen til en middagslur.

e4316f9c.png

Den JLC-en er ultrafet, Hopa, men bør ut av din rolexdedikerte samling pronto! Kjenner tilfeldigvis til en kar som har mange færre klokker en deg og som lover den mer armtid og et hyggelig hjem ;)
 
Noen skamløst flotte DJ'er her, f.eks Hopalong og Boro sine. Begynner å sette de like høyt som Explorer 1 og Daytona.
Angrer du mikke?
 
Hvilken klokke som får æren hos meg i år kommer an på hva jeg skal ha på meg. :rolleyes:

Noen antrekk passer rett og slett ikke og jeg eier ikke et såkalt selskapsur, da synes jeg det er bedre uten og heller ha andre smykker, om det blir ur på meg står det mellom Omega PO eller speedy. :eek:

DSC_0902.jpg


Merklig nok ser PO veldig stor ut på bildet men det er speedy som er størst. :)