Hvilken klokke i bryllup?

Medlem
22. nov. 2012
Sted
Fredrikstad
Hei godfolk! :)

Jeg skal i bryllup senere i dag, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken klokke jeg skal ha på meg.

Panerai 320, Tudor Black Bay eller Omega Speedmaster Pro?

Jeg heller mer og mer mot den sistnevnte, men Paneraien på grønn croco hadde kanskje blitt frekt? :)

Brudgommen er forøvrig Paneristi. :cool:

Speedy er ditt mest dressy alternativ!
Helst på croco.

Ps. Kjøp @EBenz sin breguet så har du dressklokke og sportsklokke i ett!

Redigert av en moderator:
Hallo folkens!!!! Er jeg den eneste som har det korrekte svaret her???

Det er jo ingen tvil om at du MÅ ut og handle et dressur i løpet av formiddagen ;) Har vel aldri hatt en så god unnskyldning for å kjøpe et dressur som dette.. Jaeger, zenith.... det er mye fint der ute som passer perfekt.

Det er jo ingen tvil om at du MÅ ut og handle et dressur i løpet av formiddagen ;) Har vel aldri hatt en så god unnskyldning for å kjøpe et dressur som dette.. Jaeger, zenith.... det er mye fint der ute som passer perfekt.

hehe, ja det er jo alternativ 3! ;) Jeg mangler jo et dressur. :)

Speedmaster...men om du vil være helfrekk kjører du PAMen på grønn rem, ja. Se opp for blikk fra fremmede :D

Ikke meningen å kuppe tråden din:cool:

Men jeg lurer på om Pepsi dial er noe man kunne brukt til smoking?
Tenker da selvfølgelig på Rolex sin egen Gmt(Jubilee lenke), og ikke allverdens Seiko, Steinhart etc...

Har så lyst til å gi meg selv en god grunn til å skaffe meg en sånn fra mitt eget fødselsår:eek:

Jeg synes personlig ikke det, men det er opptil hver enkelt i grunn.

Kongen tusler vel rundt med en Rolex på armen i finstasen?

Forskjellen mellom en Rolex GMT Pepsi og en Seiko SKX009, rent stilmessig, til smoking, er null.

Hvis du er James Bond eller Harald Rex gjør du imidlertid som du vil.

Men jeg lurer på om Pepsi dial er noe man kunne brukt til smoking?
Tenker da selvfølgelig på Rolex sin egen Gmt(Jubilee lenke), og ikke allverdens Seiko, Steinhart etc...

Enig med forrige taler. Personlig synes jeg ikke den er fin til dress/smoking, men klokker er smak og behag :)

Redigert:
Forskjellen mellom en Rolex GMT Pepsi og en Seiko SKX009, rent stilmessig, til smoking, er null.

Hvis du er James Bond eller Harald Rex gjør du imidlertid som du vil.

Er nok hjertens uenig med deg der. En litt eldre Rolex med flott patina og litt sjarmerende nedtonet bezel, er i mine øyne milevis bedre enn en Seiko;)

Takker for alle tilbakemeldinger:eek:

Du virker til å være den eneste med det morsomme svaret, og det vi vel alle naturlig har lyst til, men om man nå skal være korrekt så skal man vel ikke bære ur i bryllup. Tid skal ikke være en vesentlighet på slik an dag.

Jeg giftet meg i sommer og fikk streng beskjed om at ur skulle ikke forekomme! Under tvil et lommeur i sjakettvesten, men det utgikk da lommene i vesten var så godt sydd igjen at vi ikke turde åpne dem.
Jeg følte meg ganske naken en hel dag uten klokke, men det ble jo gjort godt igjen da jeg fikk en IWC Spitfire i morgengave!