Hvilken klokke, og hvorfor?

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Sted
Vestlandet
Ønskelisten vokser seg større og større, og har derfor sett meg nødt til å sile ut endel (for øyeblikket) urealistiske ønsker.
Jeg har imidlertid sett meg ut et par Longines klokker jeg "må" ha.;)

Står da igjen med disse. Hvilken ville dere valgt, og hvorfor?
Trenger et par fornuftige røster her for at ikke galskapen skal ta helt overhånd.:p
Eller er dette som å holde et AA-møte i en bar? :D

L3_674_4_50_0.jpg

L2_689_4_78_6.jpg

L2_673_4_78_3.jpg

Takker så mye for svar.

Legend Diver! Fantastisk pen klokke! De andre er vel ikke akkurat fæle de heller, men Legend Diver er fantastisk.

Eller er dette som å holde et AA-møte i en bar? :D

:D Så absolutt. Men ikke la det stoppe deg.

Jeg har ikke så god peil på Longines, men som deg likte jeg #1 Legend Diver veldig godt. På bildet. Når jeg fikk den på hånden ble jeg massivt skuffet. Den var lang og flat, med lugs som strakk langt utover håndleddet og gjorde den allerede tynne remmen enda mer ubehagelig. Ikke noe stas. Dette er diskutert tidligere på forumet, og det var også andre som følte som meg.

Har du prøvd den på? Tror det er et must med denne klokka. Jeg vet at mange liker den, men ikke forelsk deg før du vet at den passer hånden din.

Må si Legend Diver modellen er snasen og i mine øyne den "beste" av disse. Dog ble jeg i likhet med andre forummedlemmer litt skuffet da jeg fikk den på hånda... Lugsene var litt lange og den satt ikke perfekt på meg... Men sitter den derimot som et skudd på deg, så ser jeg ingen annen løsning enn å gå for den!!!

Legend diver.
Fordi den rett og slett ser veldig kul ut. Fordi den er en klassisk modell. Fordi den både er et robust sportsur som også kan brukes til dress.:cool:

Takker for alle svar.
Da må det vel bli Legend Diver jeg skal spare til / ønske meg til bursdagen. Det var jo ikke uten grunn at den lå som nummer #1.
Må jo selvsagt prøve det på hånda først, så ting kan jo forandre seg.;)

Jeg synes den minner litt om IWC Aquatimer Vintage Collection, og det er jo ikke noe minus. Må si jeg er skikkelig fan av intern dykker bezel.

Så ikke denne før nå, men absolutt Legend Diver!
En klassiker, og minner meg om en del andre DEILIGE klassikere, som JLC Memovox Polaris elelr Universal Geneve Pole Router Sub.

Hvis jeg skulle kjøpe en Longines tror jeg kanskje jeg ville snappet opp den som ligger til salgs her på forumet:

http://www.tidssonen.no/showthread.php?2284-FS-Longines-Master-Chrono

Har sett den, men må desverre prioritere andre ting for øyeblikket. Det skal legges stein i hagen, ny TV er påkrevd, hjemmekontoret skal (re)møbleres, og en Stowa er bestilt.
Hvis jeg kjøper meg enda en klokke til nå kommer jeg til å ende opp med avrevne testikler stappet oppi et gapende sår i halsen.:p
Det er hardt å være gift gitt. Ikke nok med at de skal ha hus og bil, men møbler skal de ha også...

Diver Legend skal ihvertfall stå på ønskelista mi til neste bursdag.

Noen som vet hvor mye diver legend koster i norge? eller hvilke butikker i oslo som har den inne så den kan prøves?

Har nå vært og sett på en Legend diver og fått prøvd den på hånda.
La merke til at mange her på forumet likte denne klokka så her kommer en kort "review":

+
Første inntrykket er bra. Veldig pen klokke.
Slank form.
Pen finish.

-
Reima ødelegger alt! Denne MÅ byttes med noe finere.
Lugsa er lange. Den passet fint på meg, men ser at dette kan bli et issue for noen.
Krona som skal flytte den frekke innerbezel'en må skrus ut for at denne skal justeres.:mad: WHAT! Hvis dette skal være en såkalt dykkerklokke går ikke dette an. Prøver du på dette liggende i vannflaten klar til å dykke kommer det jo vann inn i urverket.

Følte at det negative veide for tungt for meg. Tar derfor denne ut av ønskelisten.

sikker på at klokken tar åpent inn vann om du skrur den ut? Er ikke de fleste klokker med dette systemet litt vanntette selv om krona er skrudd ut?

sikker på at klokken tar åpent inn vann om du skrur den ut? Er ikke de fleste klokker med dette systemet litt vanntette selv om krona er skrudd ut?

Nåja, om klokka ikke tar inn vann finner jeg det helt uakseptabelt at man må til å fikle med krona. Gjerne med tykke dykkerhansker på. Er klar over at denne klokka sikkert aldri kommer til å være i nærheten av en dykkerdrakt, men er det en såkalt dykker så må det praktiske designet ligge på et minimum nivå.

Denne klokka skulle vært kalt "deskdiver legend" ;)