Hvilken klokke skal man velge?

J

jayeff

Guest
Klokkeverdenen er stor og rimelig uoversiktelig... :confused:

Utfordringen er som følger:

Budsjettet er +/- 60 000 kr. Hvilken klokke skal man velge? Rolex? Omega? Panerai? Zenith? GO? Andre merker? Eneste krav er at det ikke skal være en kronograf :)

Forslag mottas med takk :D

Godt forslag, men da kan jeg jo evt. kjøpe to klokker :D

Har allerede en 14060m, men sikler litt på en 116710.

Usikker på prisen, men mulig den kan passe inn i budsjettet ditt: Zenith El Primero Striking 10th

El-Primero-Foudroyant-sideon-feature.jpg

(bør kanskje bemerkes at dette neppe er et smart valg med tanke på verditap etc., men handler det om følelser, holder jeg en knapp på Striking 10th ;) )

EDIT: La ikke merke til at du ikke ønsket chronograph.
Isåfall ville jeg sett nærmere på en Rolex 16610LV eller en Audemars Piguet Royal Oak 15300ST.

Usikker på prisen, men mulig den kan passe inn i budsjettet ditt: Zenith El Primero Striking 10th

(bør kanskje bemerkes at dette neppe er et smart valg med tanke på verditap etc., men handler det om følelser, holder jeg en knapp på Striking 10th ;) )

EDIT: La ikke merke til at du ikke ønsket chronograph.
Isåfall ville jeg sett nærmere på en Rolex 16610LV eller en Audemars Piguet Royal Oak 15300ST.

Flotte forslag :)

Nå skal det også bemerkes at jeg ikke har planer om å selge noen av klokkene mine, med mindre Luksusfellen står i døra med en fullmakt, så verditapet tar jeg evt ikke så tungt :p

Rolex Daytona, Vintage sub, DSSD, Sub C kan vi leve med! ;)

DSSD´en skal jeg ligge unna, for jeg vet at et annet av våre medlemmer i Stavanger sikler på den som er inne hos Askeland nå :p

Daytona er ikke helt min favoritt. Vintage sub hadde jeg ikke hatt noe i mot, men da må jeg vel stort sett utenlands for å få tak i et godt eksemplar?

Forgive my ignorance, but I´m still learning; Sub C?

Altså den nye Submarineren med keramisk bezel. Hva med JLC Master Compressoren til Moore her på forumet? Den er jo utsøkt!

Altså den nye Submarineren med keramisk bezel. Hva med JLC Master Compressoren til Moore her på forumet? Den er jo utsøkt!

Ahh... Har nettopp sikret meg en 14060, så jeg ser for meg en annen Rolex, evt.

JLC´en er tøff, men en kronograf...

Så anti-kronograf ønsket først nå! Vel uansett er du i en luksussituasjon med mye å velge i mellom. Så du får prøve å nyte det litt før du blir satt på ormekur og lukket avdeling på sinnssykehuset ;)

Så anti-kronograf ønsket først nå! Vel uansett er du i en luksussituasjon med mye å velge i mellom. Så du får prøve å nyte det litt før du blir satt på ormekur og lukket avdeling på sinnssykehuset ;)

Der ender jeg nok opp til uka :p

Tror kanskje jeg ender opp med å kjøpe to brukte klokker i stedet for én ny... Time will show which ;)

Joda, for den budsjettrammen sikrer du deg godt min nesten helt nye AP Royal Oak....
Med litt cash til overs også til og med ;)

Joda, for den budsjettrammen sikrer du deg godt min nesten helt nye AP Royal Oak....
Med litt cash til overs også til og med ;)

+1 :D

AP RO, ville nok vært en heit kandidat dersom det hadde vært meg. Men slik jeg forstår det så er det vel egentlig en ekstra rolex du innerst inne har lyst på?
Hva med en vintage GMT Master I eller II, eller en fat lady? En eldre explorer II med nydelig cremet hvit urskive og mye patina er jo ikke feil det eller.
Alternativ 3 er å kjøpe en rolex sub/gmt master/expl. fra ditt føde år. Sannsynligvis må du nok utenlands å lete som du allerede har påpekt men det er mange gode og "trusted" sellers på TRF og VRF...