Hvilken modell er dette?

Medlem
24. mai 2011
Sted
Bergensområdet
Fant denne da jeg søkte på Seamaster White Dial, og liker den veldig godt. Dette er en replika, men jeg lurer på om det er en ekte Omega som ser slik ut, og hvilken modelbetegnelse har den?
OMG-SMP300M-03.jpg

Det der er IKKE en great white. Great white har GMT-komplikasjon, noe den du linker til ikke har..

Sorry, den jeg linker til har GMT komplikasjon og er en GW, men klokka Fossdal spør om har ikke GMT og er en "vanlig" Seamaster med hvit skive. Eller..?

Nå er ikke jeg en ekspert på Omega, men såvidt jeg vet har det ikke blitt produsert en omega seamaster med hvit skive uten GMT-komplikasjon :)

Lurer på om det ikke finnes en sluttsolgt lady eller mid-size versjon med hvit urskive. Ellers så har jo Omega en Seamaster med hvit skive uten GMT-komplikasjon i dagens kolleksjon :)

Nå har jeg søkt på nettet i fem minutter og finner kun Lady Quartz og noen spesialmodeller for diverse OL som har hvit skive og sverdvisere. Fant ingen som er lik den replicaen som Fossdal spør om.

Anbefaler Fossdal å gå for Great White - den er flott.

Omega hadde en hvit "bond" versjon (2532.20) på slutten av 90-tallet ca. mener jeg å huske. Da med skeleton visere.

Bilde :

img55700615.jpg

Altså, som jeg fryktet er ikke denne modellen laget. Synd, synes den var flott. Jeg liker ikke skleton visere, så 2532.20 er uaktuell. Jeg er ikke så veldig begeistret for GMT, men den er det nermeste jeg kommer. Electric blue er også et godt alternativ, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg liker minst av GMT bezelen og heliumknappen. Replikaen over var altså svaret på mine drømmer, men replika er like uaktuelt som å sage av foten. Det blir nok en GMT med tiden, ja...!:) Takk for hjelpen, folkens!

PS, eller kansje en elctric blue.............!

Omega hadde en hvit "bond" versjon (2532.20) på slutten av 90-tallet ca. mener jeg å huske. Da med skeleton visere.

Bilde :

img55700615.jpg

Den finnes nok, og den utgaven er vel utgitt i chrono versjon også! Kjenner en som har chrono-versjonen med hvit skive..

LOL, vil ikke ha svart skive (I så fall hadde det blitt 2231.50), så det blir nok en Electric Blue! Eller en Great White....om jeg ikke kommer meg ut herfra blir det vel begge........;)