Hvilken PAM er det som har Jaeger verk?

Medlem
7. des. 2009
Innlegg
385
Sted
Oslo
Er ennå ikke paneristi for jeg har ikke sjans til å huske alle tallene. Men så en nydelig Radomir i går med Jaeger verk. Eieren sa at Panerai bare produserte denne modellen i en treårsperiode på 90-tallet. Noen som vet hva modellen heter? Finner den ikke igjen når jeg prøver å finne den på nettet.

Forøvrig sett mest på Luminormodellene, men når jeg fikk prøve en Radomir på hånda er jeg ikke sikker lenger. Utrolig flott!
 
PAM 98 og PAM 242 har vel begge JLC urverk. Begge er fantastisk lekre. Hei til dere alle forresten, min første post.

Hilsen ny Panerai eier (Pam 287)
 
PAM 98 og PAM 242 har vel begge JLC urverk. Begge er fantastisk lekre. Hei til dere alle forresten, min første post.

Hilsen ny Panerai eier (Pam 287)

Hei PAM287:)
PAM 242 har ganske riktig JLC urverk, PAM 98 er basert på et Girard-Perregaux calibre 59 urverk.
Har bare sett PAM 98 med egne øyne, men begge virker rålekre.

Gratulerer med flott Panerai!
 
Hei PAM287:)
PAM 242 har ganske riktig JLC urverk, PAM 98 er basert på et Girard-Perregaux calibre 59 urverk.
Har bare sett PAM 98 med egne øyne, men begge virker rålekre.

Gratulerer med flott Panerai!

Selvfølgelig. Det visste jeg egentlig;) Det var PAM 184, jeg tenkte på. (Fin samling du har forresten!)
 
PAM 21, en Radiomir, har vel Rolex verk. Dette er en special edition fra 1997 og skulle minne om de første Radiomirene fra 1938
pam21_02.jpg
 
Mathfjeld: Flere vintagemodeller fra 1930- og 40-tallet var utstyrt med Rolexurverk og oysterkasse fra Rolex :)
 
Utgavene av Panerai med Jaeger, Rolex eller Angelus verk er særlig ettertraktet.
Flotte ur laget i lavt antall.
Men hvorfor ikke bare kjøpe seg en Jaeger eller Rolex da?
Da får man godsakene hele veien fra innerst til ytterst!

Det ble min konklusjon. Jeg hadde lenge en fetisj for Radiomir 8days.
Kombinasjonen med Radiomir designet og et førsteklasses Jaeger verk besnæret meg.
Helt til jeg holdt en Jaeger i hånden.
Da blev alt enkelt.:cool:

Dette betyr på ingen måte at jeg ikke er en beundrer av Panerai.
Jeg synes bare de av og til blir dyre i forhold til alternativene.:cool:
 
Hvorfor bruke mye penger på en Milsub når man kan kjøpe en vanlig sub, Frodo :p ?
Eller hvorfor kjøpe en dyr klokke med ETA verk, når man får billige klokker med samme verk?

Slik jeg ser det kjøper man her historie, ikke bare en klokke. Det at de kommer i så lavt antall produserte gjør jo det selvsagt mer ettertraktet å eie en også. Tilbud og etterspørsel...

Then again, de fleste kjøper jo klokker etter hjerte, ikke hjernen :D
 
Hvorfor bruke mye penger på en Milsub når man kan kjøpe en vanlig sub, Frodo :p ?

Then again, de fleste kjøper jo klokker etter hjerte, ikke hjernen :D

Jeg er faktisk helt enig med deg, når jeg får tenkt meg om. Og min kritikk til Panerai er misforstått fra min side.
Den er kun et utløp for frustrasjon over prisen. Jeg skulle ønske de var billigere.
Da hadde jeg kjøpt flere.:D