Hvilken Rolex skal jeg ha? Første Rolex til en Rolex-grønning

Redigert av en moderator:
+1

Ellers så vil jeg tipse om at @hørven har lagt ut TO flotte til salgs!
http://www.tidssonen.no/forum/klokk...00-og-rolex-datejust-1603-a-20120/#post301684

Mitt første inntrykk er at dette kan være mye for pengene !
(Det er sikkert ok om du bare kjøper en av dem!)

:cool:

Datejust er helt klart en klokke som skal innom boksen en gang, men ikke i denne omgang.

Jeg blir jammen ikke klok på dette her! Takk for alle gode innspill, men resultatet er jo selvfølgelig at kandidatlisten har blitt utvidet istedet for å bli snevret inn. Var nesten inne på tanken på å ikke kjøpe Speedmaster og heller legge alle pengene i Rolex Submariner 116610LN, men jeg er nok ingen én-klokkemann og Speedmasteren er et must have! Nei her må jeg i tenkeboksen.. Forhåpentligvis blir det et GTG i Oslo i Januar en gang slik at jeg kan få fiklet på noen flere Rolexer og sett hvilke som gir godfølelsen :eek:

4963AA6F-0D6C-45E4-BB7A-E06B90D951E8-1241-00000095D86F06FA_zps3da018f4.jpg

Side by side

mykje moro :)

personlig har jeg prøvd mange rolexer av ulike modeller og årganger (minus sjokotona).
det som har slått meg er at :
1. det er beinhard kvalitet og second hand prisen er meget bra
2. lack of AR irriterer meg grenseløst
3. str er for liten, generelt sett... (for meg)

da gjenstår det stort sett bare deepsea! hadde den bare hatt en tilhørende velproposjonert lenke og AR, så
hadde den trolig blitt en keeper på Fjordterna.

Vet om firmaer i europa som legger på AR coating om man ønsker det, men har bare av ren
latskap ikke giddet det enda...

Jeg hadde gått for Explorer Polar.. Eller jeg hadde vel heller gått for en Hulk eller aller helst en Kermit.. Drømmen er dog en Daytona med hvit skive..

For 6 måneder siden likte jeg ikke Rolex en gang.. TS ass...:cool:

Hva ble det til slutt?

Slutten har ikke kommet riktig enda. Har en Breitling som er inne hos Tidemann en tur som skal selges for å sikre siste delen av kapitalen, men det ser ut til at jeg kommer til å gå for en 16613. Flashy klokke for nyrike vil kanskje noen si, men den bagasjen får jeg heller bare bære. The heart wants what the heart wants osv..

Takk til alle for mange gode forslag. Uheldigvis ble denne tråden, som madammen forutså, mer til forvirring enn hjelp :p Ble jo plutselig bare enda flere kandidater enn det var i utgangspunktet.

Når det er sagt så tror jeg ikke dette første Rolex-kjøpet blir mitt siste. Er nå en hel rekke med modeller jeg absolutt kunne tenkt meg og nå har jammen Explorer I sneket seg inn på den listen også :confused:

Jeg er veldig fersk Rolex-tilhenger, men her er min ønskeliste:

1) Explorer I 214270 (denne har jeg fått tak i)
2) Explorer II 216570 Polar
3) GMT Master II 116710 BLNR Batman

Muligens også, dersom "vintage"-interessen skulle spire
4) GMT Master II 16760 Fat Lady (Coke)
5) GMT Master II 16710 Pepsi

Den du har sett deg ut er på en måte veldig fin, men jeg har en god del barrierer som må brytes før jeg ville eid/brukt den selv, som du er inne på :)

Slutten har ikke kommet riktig enda. Har en Breitling som er inne hos Tidemann en tur som skal selges for å sikre siste delen av kapitalen, men det ser ut til at jeg kommer til å gå for en 16613. Flashy klokke for nyrike vil kanskje noen si, men den bagasjen får jeg heller bare bære. The heart wants what the heart wants osv..

Takk til alle for mange gode forslag. Uheldigvis ble denne tråden, som madammen forutså, mer til forvirring enn hjelp :p Ble jo plutselig bare enda flere kandidater enn det var i utgangspunktet.

Når det er sagt så tror jeg ikke dette første Rolex-kjøpet blir mitt siste. Er nå en hel rekke med modeller jeg absolutt kunne tenkt meg og nå har jammen Explorer I sneket seg inn på den listen også :confused:

16613 er et godt valg. Ta LN (Sort dial og bezel). Mer konservativ. ("gammelrik") :cool:

16613 er et godt valg. Ta LN (Sort dial og bezel). Mer konservativ. ("gammelrik") :cool:

Enig i dette, jeg hadde en kort periode en helgull sub med blå skive og selv om det er kult så stemte ikke klokken på hverken brun eller sort skinnrem (i mine øyne). Med sort skive blir jo mye enklere og klokkens inntrykk kan dempes en del ved å bytte sko.

Hmm, vanskelig å velge, ett merke med nesten bare fine modeller ;) Selv ville jeg nok valgt en Explorer 1 eller Datejust som min første Rolex. Hvis pris ikke har noe å si er jo Daytonaen vanvittig vakker!

Valget er tatt. Det blir en 16613. Godt å se at ihvertfall et par stykker syns det er et ok valg :p Fortsatt litt usikker på om jeg skal gå for blå eller svart skive, men heller kanskje foreløpig litt mot svart. Breitlingen lar vente på seg hos Tidemann, så jeg har fortsatt litt tid å bestemme meg på ettersom den må selges først.

Så, jeg kupper min egen tråd og kommer med et oppfølgingsspørsmål:
Jeg ser at flere av 16613'ene som er til salgs selges med tilbud om å bytte skive og bezel før salg. Altså at blå skive og bezel kan byttes med sort skive og bezel. Er dette kosher? Og dersom det ikke er kosher; hvordan skal man vite at dette ikke er gjort?

Hvis selger har litt å gå på er det ikke sikkert dette er en altfor dårlig deal? Tight lenke og boks/papirer er jo ikke noen selvfølge for en 16613 fra 90-tallet.

Jeg har forresten god erfaring med Trond som selger. Kjøpte en DJ av han for noen år siden.

Hvis selger har litt å gå på er det ikke sikkert dette er en altfor dårlig deal? Tight lenke og boks/papirer er jo ikke noen selvfølge for en 16613 fra 90-tallet.

Jeg har forresten god erfaring med Trond som selger. Kjøpte en DJ av han for noen år siden.

Er i dialog med han. Har tilbudt Breitlingen i delbetaling og han skulle se på den. Forhåpentligvis kjøper noen Breitlingen i mellomtiden (hint hint). Er jo lettere å forhandle med cash :)

Ja den kom jo nærmest som bestilt @Hansaeng.. Hadde bare Breitlingen vært solgt :mad:

Prisen var jo også litt i meste laget, og service-historikken var ukjent.

Med b/p/a (anker:) og ettersom bildene viser flott stand så syns den er fornuftig priset. Så enig med Hansaeng: løp og kjøp!

Og jeg støtter valget ditt, de sorte TT-subene er megaflotte!

Ikke meningen å kuppe tråden din @acnorway

Men jeg ønsker å høre om noen har sett denne modellen irl?

4xN6fdF.jpg

Skal handle min første Rolex og har da forelsket meg i Datejust II. Har fått litt napp på en modell lik den over, men er usikker på om denne er "riktig" i TT.

Hva synes folket?