Hvilken seiko

Medlem
28. mars 2016
Sted
Tønsberg
Hei folkens, vurderer å kjøpe enten Seiko Solar Diver Chronograph SSC017, eller Seiko Kinetic Diver's SKA371P1

Vanskelig valg, solar uret er litt mer moderne, mens kinetic er vel mer klassisk. lekre begge to, men hva synes dere folkens...

MvhTom

Hvis jeg skulle hatt en av disse, ville valget falt på SKA371P1 fordi jeg ikke trenger en kronograf. Så det kommer jo an på om stoppeklokke er en komplikasjon du synes du trenger.
ska371p1_1_2_1_1.jpg

Sikker på at du ikke heller vil ha en mekanisk klokke? Seiko har mange flotte automatiske divere, som de nye turtlene.

new_6309_1.jpg

Lykke til.

Todda

• Liker
Reaksjoner: mutriakis
Takk for hjelp, falt ikke helt for utseendet på Turtle, men SKA371P1 synes jeg er veldig tidløs og lekker, tror nok det blir denne... :)

Ska371 er en skikkelig kul klokke. Skuddsikker med et skikkelig tool-look.
Solaren er og fin, mer klassisk design, men personlig synes jeg urskiven er for rotete.

Takk, enig, SKA371P1 ser ut som et skikkelig arbeidsjern, og forholdsvis nett, synes denne er mer klassisk enn
solaren..

Eg har hatt SKA371P1, og var veldig fornøgd med denne :) Ga den til far min da han trengte ny klokke, og han har testet den skikkelig ( han er bonde og tar aldri av seg klokka)
Einest minus er at den bygger litt i høgden, men var aldri plagsomt for min del :)
Eg likte den best på lenke og far min liker den best på gummi.

• Liker
Reaksjoner: JonA1 og Todda