Hvilken sub skal jeg gå for?

Medlem
16. nov. 2015
Sted
Bergen
Hei.

Jeg vurdere sterkt å kjøpe min første sub nå til våren, men sliter med hvilken jeg skal gå for, da det har vært en par modeller opp gjennom årene og jeg ikke vet hva jeg kan forvente av pris for disse..

Jeg har sett en del på 14060 og synes denne absolutt er en av de fineste subene. Hva må jeg regne med å betale for denne? Bør jeg i tillegg vurdere noen andre?

Jeg er villig til å betale rundt 35-40k for klokka. Er dette nok for en 14060?

Håper noen ivrige rolex kjennere kan være behjelpelige med informasjon og svar!

Jeg solgte min 14060 for 40K i våres. Lå vel ute 2-3 minutter på Finn før jeg fikk henvendelse. Tror kanskje du må litt over det. Spørs jo litt på alder, tilstand og tilbehør. Ikke så ofte de er til salgs heller, noe som presser prisen.

Prisene vil variere herfra til månen! (Selv om Månen tilhører Omega!)

14060 er en klassiker, spesielt etter at James Bond brukte den, ellers så er det modeller for både det ene eller andre. Selv liker jeg de blå eller grønne. De er litt mer "uvanlige".

Bruk tiden fremover, @Simhaga, til å se hvilke modeller som finnes innenfor ditt budsjett. Ny eller brukt... Rolex-prisene stiger, men du får i mange prisklasser. Vær forsiktig om du handler brukt. Salgssidene her er trygge, i alle fall dersom det er folk med en god "innleggsteller".

God jakt!

8