Hvilken ville du valgt?

Zenith Retrotimer eller Rolex Datejust II

• Zenith Retrotimer

Stemmer: 0 0,0%
  • Rolex Datejust II

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0
Medlem
7. des. 2009
Sted
Oslo
Både Zenith med El Primero Urverk og Rolex er på sikt to "must" i samlingen. Har ikke mulighet til begge på en lang stund. Håper derfor på gode innspill på hvilken av disse som ville blitt det beste tilskuddet til samlingen.

Zenith Retrotimer:
retrotimer.jpg

Lite bilde desverre, du ser den bedre her: http://zenithwatches.com/site/#/collection/flow/el-primero/11/154

Rolex Datejust II:
DateJustII.jpg

Resten av samlingen er forøvrig postet her: http://www.tidssonen.no/showthread.php?1930-anhostmas-samling-(14.05.10)

Zenithen er jo ikke stygg den heller, men Rolex Datejust II er finere:)

Den er ikke fin, den er syyykt fin. Helt klart et ur en klokkesamling med respekt for seg selv bør innholde.

Etter min mening kombinerer Retrotimeren det elegante og det klassiske på en langt spenstigere måte enn Datejusten. Rolexen er mye mer ordinær i forhold - igjen etter min mening, selvsagt ;).

Noen som vet prisen på Retrotimeren?

Etter min mening kombinerer Retrotimeren det elegante og det klassiske på en langt spenstigere måte enn Datejusten. Rolexen er mye mer ordinær i forhold - igjen etter min mening, selvsagt ;).

Noen som vet prisen på Retrotimeren?

52.500,- veiledende

Jeg tror jeg hadde gått for Zenithen, om jeg måtte valgt en av disse to. Datejusten har aldri tiltalt meg noe særlig og jeg forbinder det med "dameklokke".... :oops:

Just my 2 cents....

Ikke noe lett valg. Zenith'n er veldig pen, men jeg tror nok jeg hadde godt for DJ selv om jeg ikke kan fordra fluted bezel på denne nye modellen. Håper virkelig den kommer med smooth bezel etter hvert.

Ikke noe lett valg. Zenith'n er veldig pen, men jeg tror nok jeg hadde godt for DJ selv om jeg ikke kan fordra fluted bezel på denne nye modellen. Håper virkelig den kommer med smooth bezel etter hvert.

+1 :)
Hadde nok gått for Datejust'en først. Om ikke for noe annet så for å straffe Zenith for de fæle fjortisklokkene i Defy Xtreme og Glam rock seriene.:p

VIlle nok gått for rolexen, men det er mye pga at jeg aldri har sett zenithen "live". Når det gjelder DJ II så er den litt stor og flashy for min del. Må si det er stilig med litt flashy klokker til tider, men når det er rolex og ikke en dykker, så kan det kanskje bli litt mye..?! Men jeg hadde ikke sagt nei, takk - bare så det er sagt!

Folket har talt og folket hadde helt rett. Etter mye fram og tilbake ble det rolex. Og den er fantastisk. Kommer til å bli lenge på håndlettet!

unboxing6.jpg

wristshot
Datejust10.jpg

Anders: tusen takk for annonsetips!!