Nå skal det sies at det urverket det er bilde av her ikke er fra "standard modellen" den har solid plate bak. Men man skal virkelig ikke kimse av det urverket heller.
Det har to springbarrels, i mangel av et norsk ord og var IMO et nydelig ur.
Bezelen er ceramisk og ganske så vanskelig å ripe tror jeg.
Kassa var god og tjukk.
.
I det hele var et besøk i Blancpain butikken en stor opplevelse og servicen utmerket. Oppforder alle til å bestille katalogene de er kjempefine.
Baksiden vist ovenfor er flaggskipsmodellen 50 fath 8days tourbillon sin, så ehh prisen var litt stiv. ca 133000 s.franc!!
Så skal det for ordens skyld sies at dette ikke er min BP ff,
Bildene er heller ikke tatt i Norge.
Jeg tok for kort tid siden en liten tur til Geneve på ferie , Formiddagen brukte jeg med å gå langs Rue Le Rohne hvor ekslusive Boutiquer ligger som perler på en snor. Men Blancpain butikken var helt fantastisk, både interiør, ur og ikke minst service.Når de skjønte jeg var interessert i klokker og historie tok de seg god tid.(blancpain er eldste klokkemerke i salg i dag.)
Jeg ble også helt forelsket i Fifty Fathoms!!(og counselliere de Vende Maximillia lol).Har desverre begynt å drømme om ennå et veldig kostbart ur.
Var ganske dyrt , ville vel kommet på ca 70.000+ nok etter at moms var trukket fra.(
Fikk tatt en kikk på URWERK i real life også.WOW!