- Medlem
- 9. aug. 2011
Jeg har akkurat oppdaget Panerai-verdenen og har blitt veldig fasinert. Dette er helt nytt for meg og jeg lurer på om noen kan komme med råd om hvilke alternativer som kan anbefales som nybegynnerur?
Takk for tipsene, Frik.
Må si jeg liker pam000 og pam 112 meget godt. Rene og stilfulle ur. Noen som kan si noe om hva de ca ligger på brukt?
Luminor serien finnes i 40 mm (fy fy å kjøpe 44mm som vanlig og noen modeller i 47mm
Submersible serien er vel 44 og noen modeller i 47mm også er de vel noe høyere enn luminors?
Radiomir kommer i 42mm og 45mm såvidt jeg vet.
Selvom du skal ha "nybegynner" pam, prøv å finn en med sandwich dial.. f.eks 111 har det. Ser så flott ut på armen.
Sandwich dial er at skiven består av to plater oppe på hverandre, der det selvlysende materialet er malt på den underste platen. Tallene er skåret ut i den øverste, slik at den sevlysende pastaen på platen under vises/tyter litt opp i tallene.
jaja lærer noe nytt hver dag men er det mange av klokkene som ikke har denne type dial da? må jeg vel søke rundt og finne ut hvilke jeg skal se på.. Hvis det ser best ut må jeg nesten ha meg en med det hvis det blir en panerai klokke
Noen som vet hvilke urmakere som har panerai i oslo/stavanger?
Lite tips. Går for den 111 som nettopp ble lagt ut