Dette er min ultimate drømmeklokke, selv om jeg er redd den ikke passer håndleddet mitt. Oh well, det blir nok med drømmen. Ser det ligger en på Finn nå til den nette sum av 390 k.
Dette er min ultimate drømmeklokke, selv om jeg er redd den ikke passer håndleddet mitt. Oh well, det blir nok med drømmen. Ser det ligger en på Finn nå til den nette sum av 390 k.
Kriteriene du ramser opp er veldig gode og er helt enig med de.Bare en klokke - egentlig umulig....
Men om så skulle være, så måtte den:
- være av et anerkjent fabrikat
- ha stålkasse for holdbarhet
- være vanntett, ha god lume og sportslig utseende
- være klassisk elegant
- ha mer enn et snev av maskulint design
- ikke nødvendigvis koste en arm og en nyre...
Klokken jeg ser for at jeg kunne trives med synes jeg scorer bra på alt dette. Den kan brukes på gummi, på skin og på mesh, tenker jeg da.
Og så er den barsk, vakker, elegant, sportslig og drar med seg en arv fra den gang da.
Nydelig klassisk, skive uten tall, bare markører. Kraftige men allikevel slanke, maskuline visere. Supercompressor designet med to kroner og innvendig dreibar bezel borger for det sportslige og viderefører genene fra tidligere utgaver. Og i min beskjedenhet tenker jeg at den prismessig er overkommelig, kostbar men allikevel oppnåelig, uten de helt store offer, livet er ikke bare klokker.
Tenker selvsagt på IWC Aquatimer Vintage Collection, ref. IW3231-01
Er egentlig bare å vise til @Jon Henrik sin glitrende omtale av klokken, var den som gjorde meg oppmerksom på den. Og siden har jeg ikke kunne legge vekk tanken på den... Låner et par bilder:
Vis vedlegg 32433 Vis vedlegg 32434
For meg måtte det blitt denne, den funker til det aller meste i mitt liv:
Vis vedlegg 32350
Men 1 klokke som passer til alt er vanskelig, så man må nok ha en slik som dette til alt det andre:
Vis vedlegg 32351
Kriteriene du ramser opp er veldig gode og er helt enig med de.
Men som eneste klokke syns jeg 44mm blir altfor stort! Og at denne heller ikke kommer med stållenke som standard trekker og ned. Tror ikke den er så fin med lenke heller. Men jeg syns klokken er veldig fin altså.
En klokke som kommer med lenke og man heller kan kjøpe gummirem og diverse andre remmer til senere syns jeg er bedre da. Men smaken er som baken og dette er min mening. Ikke kritikk men mitt synspunkt. Syns innlegget ditt var godt derfor ville jeg diskutere videre på det
Som sagt over syns jeg 214270 er meget perfekt fordi den er 39mm og går til alt fra polferd til stivpyntet. Den er slank og lav og vil aldri være i veien for klær eller noe annet. Den er stilren og solid. Kommer med flott og meget god lenke med easylink. Kan lett bytte rem til rubberb, everest eller nato og den kler sånne reimer veldig bra. Den har god lume og lett leselig skive. Eneste minus er at den mangler dato syns jeg. Det hadde blitt et savn. Kunne tenkt meg dato på den mellom 4 & 5 uten cyclops.
Absolutt gode poeng Syns nok og 39 kan bli litt lite av og til. Jeg er mest vant til 42 og litt 40. Helt klart Aquatimeren er et godt alternativ.Explorer er en flott klokke, med mye historikk. Men jeg synes den blir for liten, blir for mye dressurstørrelse. i alle andre situasjoner synes jeg den har for lite tilstedeværelse. Sliter selvsagt litt med å bruke en 44mm Aquatimer til smokingen men det er max 2 ganger i året så da kunne jeg kanskje gått uten klokke. Men for 95% av mitt bruk ville Aquatimeren passet meget bra, både på jobb og i fritid. Med gummireim, diverse skinnreimer av ymsa farge og utførelse samt en ordentlig meshlenke ville mitt behov for variasjon og tilpasning til anledningen og bekledning forøvrig, være godt dekket. Er sikker på at den vil rigge bra på en kvalitetsmesh, det er nå min mening. Har tidligere (2 ganger) eide LLD (supercompressor design, mye i samme løypa), den var super på mesh, gummi, croco, whatever. Mener at Aquatimeren som også har slike lange lugs' også vil kle det aller meste.
Vis vedlegg 32498
Kjørte du matt eller blank på din LLD?Staib, tyskproduserte lenker av meget god kvalitet. Jeg har en slik: https://www.watchstyle.com/metal/milanese-mesh/s-2792-pb-steel.html