Den eneste sammenligningen som står seg lenger enn to minutter er Rolex/MB, av de grunnene som Douglas ramser opp i JoLus innlegg.
Enig, Tore. Jeg klarer ikke helt se linken mellom stilrene BMWer og glorete bling-bling.
Som klokke- og bilnerd har jeg prøvd meg på denne øvelsen utallige ganger, uten hell. Den eneste sammenligningen som står seg lenger enn to minutter er Rolex/MB, av de grunnene som Douglas ramser opp i JoLus innlegg.
Ser man bort fra tidlig 90-talls 3-serie coupeer med tribal-lakkering (og kanskje X6) skal man lete lenge etter bling på en BMW.
Jeg ville ikke kalt det komisk selv. I likhet med klær og biler, så er klokker identitetsbyggende. Det er mulig ikke alle er bevisst om det, men jeg vil tro at folk flest er opptatt av hvilke signaler en sender ut om seg selv.
Hva har Frp med Castro å gjøre?
Edit: Hva slag bil passer på en som går med en klokke på hver arm?
Jeg ville ikke kalt det komisk selv. I likhet med klær og biler, så er klokker identitetsbyggende. Det er mulig ikke alle er bevisst om det, men jeg vil tro at folk flest er opptatt av hvilke signaler en sender ut om seg selv.
Forslag:
Rolex = Mercedes (kvalitet som ikke er eksklusiv)
Tudor = Smart
Patek = Pagani (skreddersøm av høyeste eksklusivitet)
Seiko = Toyota (innovativ & til tider kjedelig)
Omega = Audi (mange modeller, ønsker enda mer ekslusivitet)
Steinhart = Caterham (bygger videre på andres modeller)
tar ikke flere i farten.
Certina = Volkswagen (Bra, utbredt, men ikke så spennende)
BMW = Omega (Mer sportslig enn Mercedes)
Tag Heuer = Audi (Overpriset Volkswagen/Certina)
Hvem er Lada?
Jeg ser sammenlikningen Rolex-Mercedes, men vil allikevel komme med et litt uortodokst forslag: Rolex-Porsche?
Begge to er ikoner innenfor sine felter med lang historie. Kan virke flashy for de som ikke er særlig interessert, men en favoritt blant de som faktisk er interessert. Både bil og klokke er populær blant kjennere og de som faktisk vil flashe. Er solid bygget, og er bygd for å brukes, passer til det meste, og er meget populære verden over. Gamle og sære modeller får gjerne samlerstatus og det blir enten hat eller elsk. Når det først er noe som skal fikses så kan det ofte koste litt?