Hvor ble det av alle Seiko'ene på Ebay ?

Medlem
31. mai 2011
Det er ca 6 måneder siden jeg holdt meg oppdatert på alt klokke-relatert og er nå kommet tilbake for en kikk.
Jeg tenkte å handle ett billig jobbur men finner verken seiko monster eller sx007 på ebay . Har ebay en ny policy?

(Her har jeg garantert gått glipp av en forumpost med informasjon).
Noen som anbefaler andre sider jeg kan handle min første seiko på ?

Mvh upngo.mp

Tror det er noe rart med ebay for tiden.. Jeg får lite treff på diverse for tiden og;)
Jeg anbefaler deg creationwatches.com. Helt super service og levering gang på gang! Betal de ekstra kronene for frakt. Da kommer den på døren ila 4-6 dager

Det er noe rot å søke ebay fra pc, jeg la inn ebay-box i google chrome og søker på f.eks. ebay uk så får jeg lett opp 5 sider på seiko monster.

For meg så har ebay appen slutta å funke på One X og for litt sia kunne jeg få opp sporingsnummer inne på artikkelen, det gjør jeg ikke lengre. Noen som får opp dette?

Det er noe galt på bayen fortiden ja. Søkte på Grand Seiko å fikk 1 treff for noen dager siden.
Så prøvde jeg appen på Iphonen og fikk 150 treff. Titta litt på søkemotoren og så at worldwide funksjonen i søkemotoren var borte, så jeg fikk bare treff i Nord-Amerika.

eBay - søkeproblemer

Hva er dte man må endre på for å få tilbake den "gamle" søkefunksjonen? Søker jeg på f.eks. panerai + straps, så får jeg opp 20 treff på maskinen, men mange flere dersom jeg søker via iPhone-appen. :confused:

Noe rart er det...

Jeg har hatt et søk på "Rado Diastar" på ebay.com over et års tid. De har et par diver-modeller som jeg liker.
Fikk tidligere ca 200 treff, men i sommer var det plutselig null. på ebay.co.uk får jeg ca 100 treff.
Sendte for kort tid siden en henvendelse til customer service på ebay og de svarte at de fikk 200 treff og at jeg måtte "deleting cookies and clearing cache of your browser may fix your problem".

Jeg har ikke gjort dette, men gjort samme søk på et par andre private pc'er og noen maskiner på jobben - null treff alle steder.

Hva er problemet? Får noen andre her inne treff om de søker på "rado diastar" på ebay.com?
På ebay-appen på samsung-tabben min får jeg de "normale" 200 treffene på søket.

Samme problem her. Jeg kontaktet ebay's kundeservice i sommer og klaget på for lite antall treff (Breitling i søkelyset). Har ikke blitt klok etter deres svar.
"Guten Morgen,
Thank you for your email. You wrote that you find less Breitling watches nowadays than usually. I can understand how frustrating it is.
I have researched you case and have found for you many item at eBay.com that can be interesting for you:
Breitling watches | eBay
Please keep in mind that you should log in on the eBay Site you would like to find items on. If you look for something in the USA it is more likely to find it at eBay.com.
For some tips how to optimise your search please read our site help page: General search tips

Kind regards,
Jasmin Rossbund
eBay-Kundenservice"

Selv link de sente meg funket ikke (eller samme resultat på ca 300 treff).
Jeg hadde fra før laget et søk for Breitling klokker i siste 24 timer. Merkelig nok fungerer det uten problemer. Hvis man endrer søket fra 1 døgn til ubegrenset får man 4-5000 treff!
Her er det link (det er nok å endre navn til hvasomhelst):
breitling | eBay

Lykke til med søket!

Dere må sjekke søkriteriene på nytt, slett gamle lagrede søk og lag nye. Dere må sjekke at dere søker worldwide osv. Det er også avhengig av hvilken eBay site dere logger inn på, lagrede søk vil gi forskjellige svar. Ganske lett å sjekke dette i iPhone/ iPad appene.

Vel altså, jeg har samme problemet som blir beskrevet over her, gjort det du sa og det er fortsatt like ille. Problemet vedvarer og det gjelder ebay app og på pc, men snodig nok blir søkene forskjellig på app og pc. Det er utrolig irriterende.... :confused:

Fra mobilen

Har sendt inn beskrivelse av problemet til teknisk support på eBay, er så lei av dette nå!

Postet med Nokia 5110 via SMS

Thank you for your time in contacting eBay in regards to your search. I will be happy to explain. You have been opted into a new program in your country that will automatically filter your results to show only items that will ship to you when you are using a desktop. When you are using the mobile app it does not automatically filter your shipping location. This program also allows for customer support via email to help with possible language barriers. This is part of our effort to improve the buyer experience internationally.

If you have questions or concerns please contact us further. I wish you the best of luck on your transactions.

Sincerely,

Jasmine S

eBay Customer Support

Thank you for your time in contacting eBay in regards to your search. I will be happy to explain. You have been opted into a new program in your country that will automatically filter your results to show only items that will ship to you when you are using a desktop. When you are using the mobile app it does not automatically filter your shipping location. This program also allows for customer support via email to help with possible language barriers. This is part of our effort to improve the buyer experience internationally.

If you have questions or concerns please contact us further. I wish you the best of luck on your transactions.

Sincerely,

Jasmine S

eBay Customer Support

bullshit