Hvor finner man flanell-bukse i Oslo?

Thorvald

Støttemedlem
Medlem
10. mars 2013
Som tittelen sier så lurer jeg på hvor man finner flanell-bukser i Oslo? Gjerne i god kvalitet. Stilen skal være i type "dressbukse" og stoffet som på bilde under. Er dette å oppdrive nå som sommerkolleksjoner inntar butikkene?

IMG_1619.jpg

Ferner Jacobsen er allerede sjekket ut. De hadde ikke pga sommerkolleksjon. Der byttes flanell med lin for å si det sånn. De ba meg komme tilbake til høsteno_O

Det skal sjekkes ut. Takk for tips. Jeg har vurdert PT01 bukser. Noen som vet hvordan de er i forhold til Incotex? Kvalitet/pris?

Har ikke prøvd PT01 sine bukser og kan følgelig ikke uttale meg om disse. Incotex har jeg flere av, både chinos og flanell, og jeg synes disse er helt suverene. Både kvalitet, finish og passformer er veldig bra.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Morris pleier å levere både full dress og mix and match program med blazer og bukser i flanell på høsten. det er fortsatt en del salg rundt om kring.
Aspeli på aker brygge, eller Follestad har mye Morris.

ellers støtter jeg Incotex som blir nevnt over her. Har aldri eid et par PT01, men synes Incotex er mye finere.

Jacob Cohen har tidligere hatt ull bukser i forskjellig tykkelser utfra sesong. Dyrt, men fint!

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Nå har kanskje årstiden for flanell passert, men jeg hopper på likevel!

Både Incotex, PT og Cohen er veldig fine saker med høy kvalitet.

Men til ca samme pris kan man også vurdere målsøm, da kan man velge fritt fra utallige stoffer uavhengig av sesong. Enten man ønsker flanell, ull, lin eller bomull.

I Oslo får man målsøm hos flere av de større herrebutikkene.

Jeg jobber selv med målsøm i Made with Hart Oslo.
Dermed er jeg jo ikke helt upartisk. Men dersom jeg kan være til hjelp i stil-tråden syns jeg det er veldig hyggelig å svare på spørsmål relatert til herrebekledning og hvor man finner gode produkter. :)

Nå har kanskje årstiden for flanell passert, men jeg hopper på likevel!

Både Incotex, PT og Cohen er veldig fine saker med høy kvalitet.

Men til ca samme pris kan man også vurdere målsøm, da kan man velge fritt fra utallige stoffer uavhengig av sesong. Enten man ønsker flanell, ull, lin eller bomull.

I Oslo får man målsøm hos flere av de større herrebutikkene.

Jeg jobber selv med målsøm i Made with Hart Oslo.
Dermed er jeg jo ikke helt upartisk. Men dersom jeg kan være til hjelp i stil-tråden syns jeg det er veldig hyggelig å svare på spørsmål relatert til herrebekledning og hvor man finner gode produkter. :)

Må innrømme at dere var ukjente for meg. Kanskje jeg stikker innom for en tweed-dress eller noe annet artig.

• Liker
Reaksjoner: kevinsvindland
Svippet innom Gunnar Øye i dag. Jeg spurte etter flanellbukse, de så rart på meg men fikk rotet litt i kjelleren og fant et eksemplar igjen av PT01 i grå flanell. Buksen ble tilpasset og hentes til uka:) Men poenget mitt med innlegget er å berømme gutta på Gunnar Øye. Det er en fryd å handle der med den kunnskapen og servicen de karene yter. De ansatte der er i en annen liga enn ansatte i konkurrerende butikker.